Pasidaryk pats: Kyšis kelių policijai
pasidaryk pats

kysis_policijaiVakar atidaviau policijos kiaulei savo pinigus. Važiuodamas vėlią naktį man menkai žinomame ir silpnai apšviestame mieste, beveik tuščioje gatvėje sukau į kairę degant žaliam šviesoforo signalui, bet nepastebėjau papildomos šviesoforo sekcijos – rodyklės, leidžiančios sukti į kairę, taigi formaliai nepaisiau šviesoforo signalo.

 

Tikrai nustebau, kai galinio vaizdo veidrodėlyje sušvytavo švyturėliai. Faras guviai paaiškino padėtį ir informavo,  kad „ponui“, t.y. man, bauda bus nuo 200, ir dar reiks važiuot į komisiją. Iškart paprašė persėst į jų automobilį.

 

Jeigu kas dar nežinote: visi Lietuvos keliuose plėšikaujantys (oi, šiandien tai vadinama eismo kontrole) farai ima kyšius. Visi. Tačiau ne visada. Persėdimas į faro automobilį yra blogas ženklas, nes gali būti, kad automobilyje įrašinėjamas vaizdas ar garsas, tad kyšio perdavimas tampa gana rizikingu reikalu. Tie veikėjai kartais mėgsta pademonstruoti savo „dorovę“ ir gauti šiek tiek baltosios karmos taškų iš žiniasklaidos, todėl vis nutveria kokį neapdairų nelaimėlį.

 

Todėl, jei tik yra galimybė, reikalą tvarkyk prie savo automobilio ir, svarbiausia, niekada neužmiršk atsitraukimo kelių. Jei, priešingai nei mano atveju, pažeidimas ir baudos dydis aiškus nuo pat pradžių, galima paduoti pinigus kartu su dokumentais. Nieko sakyti nereikia, nes tos uniformuotos utėlės puikiai įvaldžiusios simbolinę kalbą. Atsiradus keblumams visada galima pasakyti, kad pinigai tarp dokumentų įsimaišė netyčia. Man to dar niekada neteko sakyti.

 

Tarptautinis gyvulių klasifikacijos žinynas teigia, kad farai būna „žolėdžiai“ ir „mėsėdžiai“. Žolėdžiai ima kyšius tuomet, kai susiklosto palankios aplinkybės, o šiaip elgiasi apdairiai, prasižengėlių, t.y. potencialių kyšininkų, specialiai negaudo ir iškart nepuola spausti pinigo.

 

Mėsėdžiai yra pinigų grobuonys. Jie tyko nuošaliuose keliukuose ar keblesnio eismo vietose, patys ieško galimybių užsikalti pinigo ir patys aktyviai skatina kyšiui. Jie retai sodina į savo automobilį, o standartines frazes („Kur taip skubate, ponas?“, „Kur gyvenate?“, „Kur dirbate?“, „Tai ką darysim, Povilai?“) linkę išsakyti prie nuleisto prasižengėlio automobilio lango.

 

Su jais viskas paprasta. Jie visada paims pusės numatomos baudos dydžio kyšį. Anksčiau apsieidavo su trečdaliu, dabar jau nebe. Prieš pusmetį vienam tokių pasiūlius 30 Lt, jis šleikščiu balsu paprašė pridėti dar 20... Su mėsėdžiais beveik nėra reikalo kalbėti. Jie žino, kiek gaus, tu žinai, kad jie ims. Tas pats galioja, kai vykdomas reidas ir dirba daugiau farų. Visi jie priklauso tai pačiai gaujai ir visi žino, kas vyksta.

 

Išgirdęs standartinę frazę, kartu su kokiu nors dokumentu tiesiog paduok pinigus ir, „gavęs įspėjimą“ (bei dokumentus), šutink tolyn. Nei dėkoti, nei atsisveikinti nebūtina. Tave ką tik išpiso dar vienas valstybės atstovas, ir tu nesi niekam skolingas. Turi prisiminti, kad skolingi lieka. Gal kada nors Pietų Prancūzijos kempinge pasitaikys aptikti ir identifikuoti poilsiaujantį tą patį policijos pareigūną. Tuomet žinosi, ką daryti. Gal kada nors pasitaikys paliktas be priežiūros tarnybinis automobilis. Žinosi, kaip su juo elgtis.

 

Jei pasitaikė žolėdis, šis bus gerokai atsargesnis. Beveik visada teks persėsti į jaukų, švarų, šiltą policijos automobilį ir „palaikyti pokalbį“, t.y. kuo paprasčiau atsakinėti į to paties standarto klausimus. Bandyk išlikti ramus, draugiškas ir stebėk padėtį. Jei tik pajusi menkiausius delsimo požymius, pvz., bus užduotas dar vienas nereikšmingas klausimas ar pernelyg ilgai vartomi popieriai ir spragsima tušinuku – laikas veikti. Padėk pinigus šalia savęs, ant galinės sėdynės (jei priekyje – du farai, tada sėdėsi gale) ir nekaltai paklausk „Atsiprašau, ar ne jūsų popieriai mėtosi?“. Vienas jų atsisuks ir trumpai žvilgtelėjęs įvertins padėtį.

 

Toliau gali tekti išklausyti priekaištų dėl neatsargumo vairuojant, galbūt atsakyti į dar kelis klausimus, bet iš esmės viskas jau atlikta. Jei farai kalba apie pinigus, vaizdo ar garso įrašymo aparatūros greičiausiai nėra, bet būk atsargus ir niekada pats apie juos nekalbėk. Jei ką, jie tiesiog iškrito tau iš kišenės.

 

Jei neiškils nenumatytų aplinkybių, po kelių minučių atgausi dokumentus ir tau bus palinkėta „vairuoti dėmesingiau“ ar net „gero kelio“. Atsakyti nebūtina. Tiesiog susišluok dokumentus ir nešk muilą. Tu pralaimėjai, bet tau pavyko sumažinti nuostolius. Dvigubai.

 

Diedas

2010 12 28

 

neduok_didelio_kysio

 

Komentarai  

 
0 # DIYgdjkk Y-m-d H:i
Na jei DIY ir prieš sistemą, tai geriau jau būtų namie atsispausdinti pinigų ir juos aplamdyti, kad įtikinamai atrodytų.
Aišku, po tokio atvejo, visi mentai savo mašinose įsitaisytų ultravioletinių spindulių lempas... :-)
 
 
0 # ?flumen Y-m-d H:i
Apie ką straipsnis? Kame čia pointas?
"Jeigu kas dar nežinote..." - Ne, nežinome...
 
 
+1 # neNe Y-m-d H:i
Ne, po tokio atvejo jie pasivys, paguldys ant asfalto, kaukštelės batu į kiaušinius ir apiformins kaip bandymą duoti kyšį padirbtais pinigais ir pasipriešinimą policijai.
 
 
-1 # nesąmonėS. Zender Y-m-d H:i
1. Ne visi farai ima kyšius. 2. Straipsnis rašytas eilinio debilo, kuris galvoja tik apie save ir visada stengiasi save pateisinti, policininkas padarė jam paslaugą ir neišrašė pilnos baudos, o jis jį ir kartu visus policininkus išvadino kiaulėmis. Aišku, kyšį duoti nėra gerai, bet autorius, užuot slėpęs savo gėdą ir niekam nieko nesakęs būtų pasitikrinęs regėjimą, parašė straipsnelį, kurį skaitant susidaro įspūdis, kad prasižengusysis giriasi tuo kad "atkalęs sistemą" kaip sėkmingai duoti kyšį. Va čia jau yra savo kvailumo galimybių demonstravimas. 3. Policininkai nėra sistemos priežastis, jie yra jos pasekmė, todėl nereikia būti inžinierium, kad su jais elgtis kaip su žmonėmis, o jei esi nuolat save pateisinantis idiotas ir negali išsiaiškinti priežasčių, tai tuoj ir iš vaiko atimtą importinį saldainį imsi vadinti kova prieš sistemą.
 
 
0 # taškai ant iEilinis DebilasZenderiui Y-m-d H:i
Visų pirma, mano vairavimo stažas yra 20 metų ir per tą laiką nesukėliau nei vienos avarijos, net smulkios techninės, jau nekalbant apie žmonių sužalojimus. Aš žiūriu kur važiuoju ir kaip važiuoju. Bet kasmet sumoku 1-3 baudas. Nes visi daro klaidų: kažko nepastebi, netyčia viršija greitį, nepasižiūri, kad draudimas ar technikinė baigėsi ir pan. OK, važiuojam toliau:

1.Man tokių sutikti neteko (išskyrus garsų sovietinių laikų Panevėžio mentą Malinauską, kurį gerbė visi nes jis be didelių kalbų pisdavo baudas visiems iš eilės pažeidėjams, nepaisant jų rango- kliūdavo ir rajkomo pirmininkui, ir kompartijos sekretoriui ir patiems mentūros darbuotojams). Baudas mokėjau tik tuomet, kai neturėjau reikiamo kiekio grynų pinigų. Teisingumo dėlei reikia pasakyti, kad du ar tris kartus tiesiog paleido, nors pažeidimas buvo akivaizdus ir akivaizdžiai buvo duodami ženklai kloti grynus. Bet jautėsi, kad kažkas čia ne taip, faras "dirbo" be porininko, vieną kartą net ne su lengvuoju automobiliu, o su policijos mikroautobusu, taigi, delsiau, tempiau gumą ir laimėjau nedidelį psichologinį mūšį.

2.Man asmeniškai kyšį duoti yra šlykštu, todėl nekenčiu visų, kurie sukūrė ir palaiko tokią palankią kyšininkavimui sistemą, beveik neturinčią jokio ryšio su eismo saugumu. Ir taip, visi imantys kyšius policininkai yra gyvuliai Kadangi kitokių man beveik ir neteko sutikti, tai laikau, kad praktiškai visi jie yra tokie patys. Tavo žiniai, paslauga primesta per jėgą vadinama banditizmu ir terorizmu.

3. O šitą jau girdėjau iš nacių teisintojų. Jie gi kariai (pareigūnai), jie tik vykdė įsakymus (įstatymus). Farai net kaip žmonės yra verti tik paniekos, nes sąmoningai pasirinko tokį darbą (valstybės vardu pist protą ir fiziškai skriaust žmones) iš daugybės galimų. Kiek žinau, jau po pirmų mokslo metų akademijoj idealistams aplaužomi ragai ir jie puikiai įsilieja į esamą tvarką. Ir dar, kyšio davimas nėra jokia kova prieš sistemą, o tik bandymas kiek įmanoma daugiau sumažinti patiriamą žalą.
 
 
+2 # klausimasklausimas Y-m-d H:i
Eilini debile, o jeigu as arba koks kitas jaunuolis nuvarytu tavo masinele, i kokia tarnyba kreiptumeisi pagalbos?
 
 
0 # .Eilinis Y-m-d H:i
Tai ir buvo nuvarę vieną, apvogę namus buvo, dirbtuvę- kreipiausi vieninteliu paliktu galimu adresu- pas mentus (anksčiau dar su brigada kalbėt buvo variantas, bet irgi ne be trūkumų). Jau iš pat pradžių buvo aišku, kad niekam aš ten neįdomus. Kažką paklausinėjo ant greičio, surašė, o po kelių mėnesių gavau raštus, kad šnipštas jiems gavosi. Tai tiek iš to kreipimosi ir iš tos pagalbos. Sakyčiau, neverta gaišt laiko. Apskritai, aš asmeniškai iš policijos niekada nesu sulaukęs bent kiek apčiuopiamesnės pagalbos ar tiesiog žmogiško požiūrio. Žmonės jiems nerūpi. Jiems rūpi ta vadinama "viešoji tvarka" (vergų drausmė), statistika ir jų babkės.

Jaučiu kur link tu lenki su savo klausimu ir iškart atsakau- mes kol kas negyvename ir dar ilgai negyvensime anarchistinėje visuomenėje, todėl apvogti kreipiamės į farus, susirgę- į polikliniką, ieškodami teisybės- į teismą, o norėdami pasistatyti namą- į savivaldybę. Tai nieko nereiškia.
 
 
0 # JoViktoras Butas Y-m-d H:i
Žinant kiek anarhisų turi otomobiliius tai aktualus straipsnis. Bloga labai
 
 
0 # duok kysy man !nu nezinau Y-m-d H:i
vairuoju 22 metus. Jeigu anksciau tikrai budavo paprasta duoti kysy, tai dabar reikalai labai komplikavosi - nejama. Nu cia buvo paleide, ten ispejima dave. Manau, kad strp. - eiliniai kliedesiai.
 
 
+1 # zZisiz Y-m-d H:i
Ima, tik prisibijo. Todėl stavkės išaugo (už riziką) ir reikia prisilaikyti tam tikros tvarkos. Straipsnyje teisingai rašoma- duodamas niekada nekalbėk apie pinigus ir kyšio davimą. Pasakei "gal susitarsim", arba "tai gal per pusę?" ir tavo sėkmės šansai sumažėja 90%.
 
 
-1 # 654321123456 Y-m-d H:i
Vairuoju 11 metu, ne karto nesu daves kysio, ne karto neprireike. geriau jau bauda sumokesiu, negu kysi duosiu. autorius lodorius yra, pats duoda kysius ir pats verkia, kad juos ima
 
 
-1 # fugggg Y-m-d H:i
Apgailėtinas straipsnio autorius, apgailėtinas straipsnis ir apgailėtinas portalas.
 
 
0 # "pats duoda kysius ir pats verkia, kad juos ima"Diedas Y-m-d H:i
Kas verkia? Priešingai, labai džiaugiuosi, kad kyšį valstybei galiu pakeisti dvigubai mažesniu kyšiu farui, bet nekenčiu jų abiejų, kaip tos pačios sistemos glaudžiai susijusių ir tarpusavyje priklausomų elementų.

"geriau jau bauda sumokesiu, negu kysi duosiu"
Čia įdomu, nes tokią nuomonę dažnai pasitaiko girdėti. Tipo, būsiu padorus, pilietiškas, galėsiu drasiai žiūrėt žmonėms į akis. IMHO, bauda valstybei yra tas pats kyšis, tik stambesniai žuviai. Pažeidėjas susimoka už galimybę važinėti toliau. Čia dar būtų galima pakalbėti apie tai, iš kur atsiranda kelių taisyklės. Nesiplečiant- jos avinų bandai nuleidžiamos iš viršaus kaip dar vienas visuomenės kontrolės įrankis. Tinka, netinka, bet turi jų laikytis, o padaręs klaidą (o jas daro visi be išimties)- mokėti savo pinigus, kitaip susidursi su valstybine prievarta. Tai, kad faras mandagus, o valstybė dunkso kažkur aukštybėse nieko nereiškia. Abu jie renka savo duoklę naudodami pradžioje paslėptą, o esant reikalui- visiškai atvirą prievartą. Taigi, mokėjimas valstybei ar farui iš esmės niekuo nesiskiria, tik atneša mažesnius nuostolius. Žinau, kad bus dar argumentas dėl tų pinigų tolesnio likimo. Atseit faras įsideda juos į kojinę, o valstybė perskirsto visuomenei. Visų pirma, faras tuos pinigus netrukus paleidžia į apyvartą- perka šnapsą, koksą ar gėlių puokštę ir tokiu būdu pinigai gryžta į visuomenę, tik tiesiogiai, be valstybės tarpininkavimo. Valstybė irgi šiek tiek gražina, gal kokius 10%, o gal ir dar mažiau. Visa kita nuplaukia administravimui , įgūdžių gerinimui, skatinimui, įvaizdžio formavimui, kontrolės mechanizmų tobulinimui ir pan., t.y. tam, už ką labai mažai kas sutiktų savo noru mokėti.
 
 
0 # .Diedas Y-m-d H:i
"keiliu eismo taisykles siaip kaip ir susitarimas visuomenes."

Apie kokią visuomenę čia kalbama? Ir apie kokį susitarimą? Nepamenu, kad kas nors su visuomene būtų taresi. Žinau, kad pvz buvo tartasi su šlovinguoju autoverslininku Brunza, kuris beveik prakišo įstatymą dėl privalomo lempučių šviesos srauto stiprumo tikrinimo. Žinau, kad kai buvo priiminėjamas įstatymas dėl privalomo draudimo, buvo tariamasi su draudimo verslo rykliais, kurių verslas po kelių metų "netikėtai" suklestėjo. O visuomenės, pvz manęs niekas nieko neklausė. Visuomenei palikta pablevyzgoti delfyje ir laiku susimokėti už valstybės "paslaugas".
 
 
0 # "kai koks girtuoklis pervažiuos tavo šeimą gal atkasi gilias šaknis iš kur kyla tos eismo taisyklės"Dziedas Y-m-d H:i
Kai meteoritas nukris ant galvos sužinosi iš kur atsirado taisyklė visada dėvėti specialų, licenzijuotoje įmonėje pagamintą ir reguliariai tikrinamą apsauginį šalmą. Čia tik paprasta iracionalios taisyklės iliustracija. Žinoma, kad eismo taisyklėse yra ir racionalių dalykų, patikrintų krauju. Tačiau, kadangi šias taisykles nustatinėja daugeliu atvejų iracionali valdžia, jos išsigimsta į iracionalias. Na pvz., puiki taisyklė atiduoti pirmenybę pagrindiniu keliu važiuojančiam automobiliui išsigimsta į šviesoforų statymą prie trečiaeilių sankryžų ir kaip to pasekmė- prie visiškai tuščios sankryžos žalio šviesoforo signalo laukiantys automobiliai (ir už kelių šimtų metrų nekantriųjų laukiantys policijos ekipažai). Arba puiki taisyklė neviršyti saugaus ar rekomenduotino greičio išsigimsta į taisyklę neviršyti leisto greičio (kas leidžia?) ir kaip to pasekmė- visiškai tuščio kelio nuokalnėje viršyjantis leistą greitį automobilis ir, kiek toliau, trinantis rankas policijos ekipažas. Šiuo atveju ir atsakomybė už pažeidimą paskirstoma neteisingai, nes techniškai visai nėra sunku padaryti taip, kad automobilis fiziškai negalėtų viršyti leistino greičio, tačiau autoverslininka i semiasi tik babkes, o atsakomybę už pažeidimus perleidžia vartotojams. Čia yra panašumo su verslininku, kuris įsiūlo vaikui užtaisytą šautuvą kaip žaislą. Akivaizdu, kad jis kada nors neišvengiamai iššaus. Visa logika sako, kad verslininkas irgi yra kaltas, tačiau autoindustrijai tokia logika kažkodėl jau negalioja.
Galima būtų dar kalbėti apie privalomas šviesas dienos metu, apie privalomą draudimą ar saugos diržų užsegimą, apie žiemines padangas, apie technines apžiūras, apie mokesčius už parkavimą ir t.t ir pan. Visur racionalios ir patikrintos taisyklės suplaktos su visiškai iracionaliomis iracionalios valdžios pretenzijomis, o tai paverčia visą sistemą išsigimusia.
 
 
+1 # debilui autoriuiSturmbanfiureris Y-m-d H:i
"O šitą jau girdėjau iš nacių teisintojų. Jie gi kariai (pareigūnai), jie tik vykdė įsakymus (įstatymus). Farai net kaip žmonės yra verti tik paniekos, nes sąmoningai pasirinko tokį darbą (valstybės vardu pist protą ir fiziškai skriaust žmones) iš daugybės galimų"



o jei tau "naciai" duos i galva,tai i ka kreipsies anarchopederast ine nuopisa? turbut atsakysi kad i farus jokiais atvejais nesikreipsi?
butu malonu jei atvarytum sausio 15 prie mulen ruzo ir paaiskintum savo anarchopederast ines tiesas, nes atrodo kaip ir vilis normanas esi tik per interneta kietas.
eik nx gaidy.
 
 
-1 # Phitahiu "Stuhmbanfiuheh iui"Abhamas Y-m-d H:i
Aš ihgi ateisiu phie Mulen Hužo, nes ten ghos ghupė ŽYDINIS (hokas phieš gojus, gojai lochai, jiem bus pesda)!
 
 
0 # varduiDziedas Y-m-d H:i
"iš principo verta ar neverta?"
Ir taip, ir ne. Kiekviena išgelbėta gyvybė yra gėris, tačiau šviesoforų statymas čia ne prie ko. Tavo pvz gal geriau veiktų pėsčiųjų valdomas šviesoforas, kuris visada mirksi geltona šviesa, o raudoną gali įjungti tik pėstieji. Gal yra ir dar kitų varijantų, bet patogiau spekuliuoti žmonių gyvybėmis ir semti babkes.

"kas garantuoja kad ji tokia yra?"
Teisingas klausimas- kas garantuoja? Kažkokie anoniminiai taisyklių kūrėjai? Kelių inžinieriai, kelio ženklų statytojai? Kelių policija? Iš tikro- niekas. Gali važiuot 20km/val ir netyčia pervažiuot žmogų. Ar tie valstybiniai "garantuotojai" bent kartą panašiu atveju (kurių būta, ir ne vienas) prisiėmė atsakomybę dėl savo "garantijų"? Bybio. Visada atsako vairuotojas ir tik jis privalo įvertinti aplinkybes ir pasirinkti saugų greitį. Tai kodėl jis gali pasirinkti saugų greitį 85km/val ir jau nebesugeba pasirinkti saugaus 100km/val greičio ir formaliai tampa nusikaltėliu (apie nekaltumo prezumpciją, kuria čia visi taip mėgsta spekuliuoti, geriau net nebesiplėsiu). Ir tu viską apvertei aukštyn kojom savo pavyzdyje. Tai leistino greičio diegėjai gyvena savo susikurtame iliuzijų pasaulyje ir vertina savo sugalvotas aplinkybes. Vairuotojas gi, visiškai realiai mato ir jaučia kas dedasi kiekvienu konkrečiu momentu ir tik jis ir tegali įvertinti realias aplinkybes ir pasirinkti atitinkamą greitį. Realiai tai ir vyksta kiekvieną dieną. Būna laikas, kai visas autoeismas juda 30-40km/val be jokių nurodymų iš aukščiau. Būna, kai visi švilpia 60 mieste ar 100-140 užmiestyje ir nieko išskirtinai klaikaus nevyksta. Mano nuomone, leistino greičio nustatymas tik silpnina žmonių galią rinktis ir vertinti patiems, todėl automatiškai atsiranda tokių, kurie prarado šias elementarias savybes ir jau nebesugeba to daryti- lekia be proto, žaloja žmones ir save, daužo techniką.

"pvz tu parodai, kad negalėtum savo jėgomis užtikrinti kad eisme nekelsi grėsmės aplinkiniams"
?! Žr. 5-o komento pradžią.