LUNI: Lietuva kaip celibato kultūros šalis
aktyvizmas

celibato kultura        Šį antradienį, sausio 26 d., nuo 18 val., alternatyvaus savišvietos tinklas Laisvasis universitetas (LUNI) Vilniuje kviečia visus į „Sattos“ klube vyksiančią antrąją Karolio Klimkos paskaitą iš ciklo „Celibato kultūra“.

 

        Praeitą kartą K. Klimka, pristatydamas celibato fenomeną, kalbėjo apie jį pačiais įvairiausiais rakursais ir įrodė, jog celibatas yra ne tik susilaikymas nuo seksualinių santykių Dangaus Karalystės vardan, bet ir reiškinys, plintantis įvairiose visuomeninės veiklos srityse ir virstantis celibato kultūra – susilaikymu nuo pačių įvairiausių malonumų. Nors mūsų visuomenėje pastaruoju metu itin akcentuojamas seksualumas, ypač žiniasklaidos pastangomis, tačiau lektorius teigia, jog Lietuva yra pati tikriausia celibato kultūros šalis.

 

K. Klimka yra publicistas ir vertėjas, studijavęs visuotinę literatūrą ir literatūros teoriją Vilniaus universitete, dėstęs „Populiariosios kultūros įvadą“ Europos humanitariniame universitete, pastaraisiais metais užsiimantis kultūrinio pilietiškumo, ekonomikos, moralės, pornografijos ir cenzūros tyrimais.

 

Antrojoje ciklo paskaitoje bus kalbama apie celibato ir vartojimo, celibato ir ekonomikos sąsajas. Lektoriaus nuomone, ekonominė celibato esmė – „neproduktyvaus išlaidavimo“ draudimas. Argumentas, kad viskas, kas susiję su seksualinių poreikių tenkinimu, yra „nebūtina“, t.y. nereikalinga prabanga, „liuksas“, turi senas šaknis. XIII a. krikščioniškoje teologijoje terminas „luxuria“ žymi „nusikaltimus prigimčiai“, tokius kaip masturbacija, arba seksas su savimi. Onanizmą smerkdami kaip neleistiną prabangą, arba „išlaidavimą“, teologai rėmėsi samprata, kad sperma yra šventas daiktas. Tamsiųjų amžių kalboje „neproduktyvios išlaidos“ yra kitas sekso vardas. „Neproduktyvūs“ vartotojai buvo kaltinami nenatūralia orientacija. Esą jie neteisinga linkme nukreipia brangius išteklius ir mažina ekonomikos pajėgumą aprūpinti daugumą vartotojų pirmojo būtinumo dalykais bei patenkinti svarbiausius tautos gyvybinius poreikius.

 

XIX a. pabaigoje į sceną įžengia nesivaldančios ir nesuvaldomos, nepasotinamos, paleistuvingai išlaidaujančios Moters-Vartotojos figūra. Kai kurios iš sąvokų, kuriomis celibato filosofai suvokė seksą, pvz., „(re)produktyvumas“ ir „tuščias švaistymas“, XVIII a. rado naują dirvą ginčuose apie vartojimo moralę. Vartojimo įsikūnijimas buvo vaizduojamas kaip beribio apetito Vartotoja-Mados Auka. Seksualinis apetitas buvo sutapatintas su vartojimo apetitu, o burna pavirto vaginos ekvivalentu.

 

„Neproduktyvūs“ vartotojai buvo kaltinami nenatūralia orientacija. Esą jie neteisinga linkme nukreipia brangius išteklius ir mažina ekonomikos pajėgumą aprūpinti daugumą vartotojų pirmojo būtinumo dalykais bei patenkinti svarbiausius tautos gyvybinius poreikius.

 

Laisvojo universiteto (LUNI) tikslas – sukurti alternatyvą oficialiai švietimo sistemai ir ugdyti kritiškai mąstančius, aktyvius visuomenės narius. LUNI mokslas nemokamas ir prieinamas visiems, nereikia laikyti nei stojamųjų, nei baigiamųjų egzaminų, nes mokymasis trunka daug ilgiau negu numatytos valstybinių ar privačių universitetų studijų programos. Mokymasis – nuolatinis procesas, nesiliaujantis pažinimo vyksmas. Kviečiame aktyvius visuomenės dalyvius prisijungti prie LUNI savišvietos tinklo, rengti paskaitas probleminėmis temomis ir padėti jas organizuoti.

 

Daugiau informacijos galite rasti svetainėje www.luni.lt. Kviečiame pirmadieniais nuo 18 val. klausytis radijo laidos „LUNI valanda“ per Start FM internetiniu adresu www.startfm.lt. Norėdami operatyviai gauti informaciją apie Laisvojo universiteto renginius, prisijunkite prie LUNI „Facebook“ grupės arba parašykite laišką Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo Spam'o. Jums reikia įjungti Javaskriptą, kad matytumėte tai .

 

Vilniaus LUNI iniciatyvinė grupė

2010 01 24

 

Komentarai  

 
0 # apie celibato naudaKostia Y-m-d H:i
Buvau sutikes gyvenime,
Tokia aktyvią komjaunuolę.
Mokėmės tada milicijos mokykloj.
Buvo ji pora kursu uz mane vyresne,
Bet aš dar buvau jaunas ir nepatyres.________
Musu meilė baigėsi tuom,
Kad pasigavau triperį,
Ir gavau šešias dienas leistis biciliną.
Pasiutusiai skaudėjo,
O dėl leidžiamų vaistų negalėjau žygiuoti rikiuotėj,
Ir visi kursantai ir dėstytojai juokėsi iš manęs.
__

O jei tada bučiaus susilaikęs, ( priėmęs laikiną celibatą)
Būčiau išlikęs pavyzdingu komjaunuoliumi,
gal but mane butu išrinkę ir komjaunimo organizacijos sekretoriumi,
Ir dabar bučiau VRM generalinis prokuroras.
Amen.
___________________________________________________________________ čia buvo poema apie celibato naudą
 
 
0 # bletFanas #1 Y-m-d H:i
Kostia, kada pasirodis tavo puslapis tikriejipatriot ai.lt kur pristatysi savo tautine birka?
 
 
0 # Jie labai gudrūsViktoras Butas Y-m-d H:i
Jie nori, kad jus dulkintų visos kitos rasės ir sunaikintų paskutinius sarmatų(atlantų ) palikuonis). Taip jų legenda neišsipildys, ir mes nenugalėsime thorniečių
 
 
0 # to Viktoras Butaspergale kvartiera Y-m-d H:i
Slapta ir labai sena žemaičių organizacija, susijusi su šventąja Saulės namų dinastija, savomis ir svetimomis pastangomis sugriovė Rusijos imperiją. Ateityje žemaičiai sugriaus ir Lietuvą – štai tokia yra pranašystė. Karoče visiems atlantams sarmatams pareina pz.