Polemika: Apie pilietinio nepaklusnumo pareigą
aktyvizmas

pilietinis nepklusnumas        Henry Davidas Thoreau parašė trumpą, bet reikšmingą knygelę „Apie pilietinio nepaklusnumo pareigą“. Nors iki pilno anarchistinio gyvenimo be valstybės idėjos H. D. Thoreau dar toli, tačiau kiekvienam Lietuvos piliečiui, šiuo metu gyvenančiam valstybėje ir norinčiam išeiti iš šios galios struktūros, minėta knygelė galėtų būti puikus pradžiamokslis.

 

Esminė knygelės idėja paprasta ir iš dalies anarchistinė. Žmonės yra aukščiau už valstybę. Tai jie sukuria valstybę. Valstybė turi tarnauti žmonėms kaip įrankis. Jeigu valstybė viršija savo įgaliojimus, kiekvienas valstybės pilietis turi jausti pilietinę PAREIGĄ valstybę pertvarkyti taip, kad ši vėl būtų kaip įrankis, vienijantis nepriklausomus individus ir teikiantis naudos.

 

Pats H. D. Thoreau neatmetė valstybės idėjos. Jis sutiko mokėti mokestį už kelius, nes jis pats naudojosi keliais ir laikė juos geru išradimu. Tačiau H. D. Thoreau jautė pilietinę pareigą priešintis bet kokiems privalomiems mokesčiams, su kuriais jis pats nesutinka. Pavyzdžiui, jam nepriimtinas amerikiečių karas, todėl jis kategoriškai atsisako mokėti mokesčius ir tokiu būdu finansuoti valstybės karo politiką.

 

Viena vertus, H. D. Thoreau atsisako valstybės ir nemoka jai mokesčių, kita vertus, jis moka valstybei tam tikrus mokesčius, nes pripažįsta, kad valstybė tam tikrose situacijose teikia naudos. Ir nors autoriaus siūlomas galutinis variantas yra taikus ir laimingas gyvenimas teisingoje valstybėje, tačiau šią poziciją galime laikyti ir anarchistine, nes būtent žmogus, nepriklausomas pilietis asmeniškai nusprendžia, kokią valstybės veiklą jis nori finansuoti, o kokios ne. Kaip tik tokia pilietinio nepaklusnumo pareiga garantuoja, kad valstybė neįsivyraus ir liks tik nepriklausomo žmogaus įrankiu.

 

Šiandien mes visi matome, kad valstybė viršijo savo įgaliojimus. Ji viršijo savo įgaliojimus visose srityse – mokesčių, teisinėje, jėgos struktūrų, politinėje ir kitose. Ir kiekvieno mūsų pareiga šiandien yra nepaklusti valstybei. Kiekvienas žmogus ne tik turi tokią teisę, bet ir pareigą. Nesvarbu, ką sako dabartiniai teisininkai ir valstybės vadovai. Žmogus sukūrė valstybę, žmogus yra aukščiau už valstybę ir žmogus privalo turėti aukštesnę sprendžiamąją galią už valstybės vadovus.

 

Konkretus pilietinio nepaklusnumo pareigos atvejis šiuo metu vyksta prie Kedžių ir Venckų namų. Tokio masto ir reikšmės nepaklusnumo akciją turėjome tik sąjūdžio metu, kada žmonės stojo prieš supuvusią valstybę ir ja nusikratė. Galime pastebėti, kad panašūs įvykiai (Kalantos susideginimas, Sąjūdis ir sausio 13 d. įvykiai) kartojasi maždaug kas 20 metų, kada susiformuoja nauja karta, norinti išreikšti savo valią. Visus kitus protestus ir seimo langų daužymą galime vadinti tik pavienėmis kibirkštimis, o tai, kas vyksta dabar Kaune, – liepsna ir antruoju mažuoju sąjūdžiu.

 

Kodėl mažuoju? Todėl, kad priešintis neteisingoms galios struktūroms susirenka, deja, mažiau žmonių. Mažai žmonių ryžtasi išreikšti savo anarchistinę pilietinio nepaklusnumo pareigą. Valstybės galios struktūros šiuo metu yra stipresnės už žmonių pareigos jausmą, nes esame atbukinti ir suskaldyti. Visi esame sudėlioti į tam tikras lentynėles, todėl globalių veiksmų nekyla. Kad ir tas pats anarchijos judėjimas (kaip, beje, ir visi kiti) neišlipa iš savo dėžutės ir neapima visos visuomenės, nesubujoja, veikia grynai tik ten, kur jam leidžiama veikti.

 

Būtent į anarchistus aš dedu daugiausia vilčių. Ne į konkrečią anarchistų grupuotę, bet į anarchijos idėją, kuria gali užsidegti kiekvienas Lietuvos žmogus. Mes turime teisę ir netgi pareigą šiuo metu nepaklusti valstybei. Civilizuotai, teisiškai, proto ribose, bet turime išreikšti savo nepaklusnumo pareigą.

 

KEDZIO SAUGOTOJAI

 

Prie Kedžių ir Venckų namų šiuo metu yra susirinkę ne kedofilai ir ne psichopatai, kaip kad dalis spaudos ir nupirkti komentatoriai bando įteigti. Ten susirinkę žmonės neklausė žiniasklaidos propagandos, o patys savo galva įvertino situaciją. Tą kiekvienas gali padaryti peržiūrėjęs Kedžio dukros liudijimus ir pasigilinęs į situaciją. Valstybės pareigūnai padarė daug neteisėtų veiksmų, nors ir vadina juos teisėtais. A.Ūsas tikrai tvirkino mergaitę, todėl neteisėta yra atiduoti ją A.Ūso draugei (teisėjas B. Varsackis padarė neteisėtą veiksmą). D. Kedys tikrai nemirė sava mirtimi, o buvo nužudytas valstybės galios struktūrų. Šie ir kiti faktai, kurių kai kas nenori matyti ir pripažinti, rodo, jog tiek teisinė, tiek politinė valstybės sistema yra supuvusi ir keistina. Pati struktūra iš vidaus tikrai nepasikeis. Ją galime pakeisti tik mes, laisvi žmonės, išreiškę ir įvykdę savo pilietinio nepaklusnumo pareigą.

 
Laimis Žmuida
2010 05 19

 

 

Komentarai  

 
-1 # apgailėtinaevaldas Y-m-d H:i
apgailėtina, autorius matyt pats dalyvavo, kad ištyrė bent kelias žmogžudystes ir vaiko tvirkinimą. Aš ten nebuvau, todėl nežinau. Mačiau tik kad tėvas Kedyz - netinkamai elgėsi su savo dukra - tie jo platinami įrašai, nenuneigiamas įrodymas.
Mačiau kaip senelė nuteikinėjo anūkę prieš jos mamą - irgi mačiau filmuotą medžiagą. Martau daugybę siužetų, kur žmonės neleistinai kišasi į tos šeimos gyvenimą - neleidžia mamai auginti savo dukros, neleidžia su ja matytis. Už viso to stovi aukšta teisėtvarkos pareigūnė - teisėja ir turbūt todėl teisėtvarka nieko nedaro, kai yra mindoma maža mergaitė. teisėtvarka nieko nedarė kai toje istorijoje jau žuvo trys žmonės... Ir jei leisti toliau siautėti gali žūti daugiau... Autorių matau tokia situacija tenkina, manęs ne. Tokių žmonių kaip Vensienė tarp teisėjų neturėtų būti.
 
 
0 # Nijolės Oželytės komentaras žinių radijuiGaivalė ; Y-m-d H:i
http://www.youtube.com/watch?v=DlDD07XH9mw
 
 
0 # Laimiui ŽmuidaipekA Y-m-d H:i
Šaunuolis Laimi! AČIŪ TAU .
 
 
0 # pritariuneronoop Y-m-d H:i
teisingai, prie Venskų namų susirinkę tikrieji Lietuvos anarchistai, nes būtent jie kovoja prieš valstybines jėgos struktūras. palaikau tikrąjį NEKOMFORMISTINĮ Lietuvos anarchistų judėjimą: tikrai ne protingi A.lt straipsniai ar 'Bubilius Kybys' verčia žmones sukilt, o tiesos paieškos..
 
 
0 # Va čia tai susirinkimas. Džiaugiasi mano širdisViktoras Butas Y-m-d H:i
http://www.lrytas.lt/-12742850661273662156-klaip%C4%97dos-teisme-pergal%C4%99-%C5%A1vent%C4%99-svastik%C5%B3-gerb%C4%97jai-negali-nurimti.htm
 
 
0 # tiesiogine transliacijaKostia Y-m-d H:i
http://www.ustream.tv/channel/kaunas-vencku-namai
 
 
0 # ir darKostia Y-m-d H:i
rytoj kaip tik puiki proga pasirodyti anarchistams, kad jie yra is tikro anarchistai. Garliavoj zmones protestuoja pries jusu priesa - valstybe kaipo toki reiskini. Vaziuoju si vakara i Graliava tsk prisijunge kaimynai tsk ispyliau paskutine kanistra rusiskos soliarkos tsk prasiplesiau priespaskutini pokeli kontrabandinio " winston" tsk Einu skustis tsk Ryt gera diena mirti. tsk. jeigu kas - neminekit blogu zodziu tsk Kostia tsk
 
 
0 # :)VB Y-m-d H:i
Tai kas vyksta dabar Garliavoje yra masines psichozes apraiska. Jei nebutu Kedzio ji butu teke sugalvoti. Vienintelis teigiamas veiksnys gali buti nebet tas kad dalis zmoniu pajaus kad gali piktintis kazkuo nepaisant istatymu remu ir tiek. O tai kad kedziu-vencku dainele sugiedota tai aisku ir kad teks atsakyti uz visa ta jovala kuri sukele (o pirmiausia uz zmogzudysciu organizavima) tai irgi aisku.Beje sioje istorijoje man darosi gaila D.Kedzio nes jis ne tik tapo gerai pasiruosiusiu samokslininku irankiu bet ir galiausia tapo ju auka.
 
 
0 # grizkime prie kedzio istorijos istaku.. ir pasigilinkime!diogenas Y-m-d H:i
ankstesniais amziais teise nereguliavo seksualumo. situacija pasikeicia 19a.ir 20a., kada 'legalus rezimas'(foucau lt) pradeda vis labiau kistis i seksualine sfera.
idomu, nes 21a. lietuvoje kedziui pasirode (jei tiketi versija, kad jis nuzude etc.), kad teisetvarka seksualuma reguliuoja per mazai.

siulau zvilgteleti cia:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_Morality_and_the_Law

ir pasiskaityti m. foucault bei kitu prancuzijos veikeju dar 1978m. vykusi radijo pokalbi. transkripcija cia:
http://www.ipce.info/ipceweb/Library/danger.htm

"The Danger of Child Sexuality", Foucault's dialogue with Guy Hocquenghem and Jean Danet, was produced by Roger Pillaudin and broadcast by France Culture on April 4, 1978. It was published as "La Loi de la pudeur" in RECHERCHES 37, April 1979. First published in English in Semiotext(e) Magazine (New York): Semiotext(e) Special Intervention Series 2: Loving Boys / Loving Children (Summer 1980), in a translation by Daniel Moshenberg.
 
 
0 # khm..Justelis Y-m-d H:i
Na, kad anarchistams tai svarbus įvykis, tai tikrai. šiaip ar taip tikrai pirmas toks radikalus pilietinis nepaklusnumas Lietuvoje po ilgos pertraukos. Tačiau niekaip negaliu džiaugtis šiuo pačiu savaime labai reikalingu reiškiniu, nes čia įžvelgiu ryškią tendenciją link daug smarkesnio autoritarizmo nei tiesioginės demokratijos. Mesijo ir gelbėtojo kultas rodo kad visuomenė nė iš tolo neprimena nei graikų, nei airių, ar ispanų protestų prieš valdžią. Stiprėja ne žmonių savo asmeninės politinės galios pajauta, o fundamentalizma s, patriotinė isterija ir dar griežtesnės valdžios ir cenzūros poreikis. bijau, kad Lietuva ne "people of europe rise up" kelia renkasi, o eina link naujo autoritarinio rezimo.
As sitoj diskusijoj palaikau Evalda. Man baisu matyti si beprecedenti anarchistu glebesciavimasi su Kostia. Slavikai, mums reikia taves! :-)
 
 
+1 # bailiai internetiniai anarkystaiKostia Y-m-d H:i
nebuvo nei vieno " kovotojo su valstybe ir fasyzmu" . Nei vieno su arafatke. matyt LT anarkystai buvo LUNIO paskaitoje apie pederastu teises.
 
 
0 # lauraiJustelis Y-m-d H:i
štai - "
Kostiai
Trečiadienis, 19 Gegužė 2010 20:28
pekA
Sėkmės tau! Daugiau neapsivardžiuos iu... :-)"
čia šitą turėjau momeny.
O šiaip pakeičiau savo poziciją dėl dalyvavimo.
kostia, šiaip iš anarchijos.lt straipsnelis apie elgesį pilietinio neapklusnumo akcijos metu buvo išdalintas dalyviams.
kadangi anarchistai pamiršo savo būtiną atributiką, t.y. arafatkes, deja, niekas jų neatpažino... :P
labai laukiu reporto iš įvykio vietos.
respect, kas ten išdrįsot nusivilkt.
 
 
0 # Pilietinis Nepaklusnumas-t ai skamba isdidziaiRicardas Y-m-d H:i
Aciu straipsnio autoriui
 
 
0 # pamastymuiAladinas Y-m-d H:i
kaip jusu manymu sprestusi sitokia problema esant kazkokiai tai anarchistinei santvarkai? siuo atveju zmones dar kurį laiką parekaus ir apsiramins ir neskaitant cia tu kelių aukų galima sakyt viskas baigsis be didesnių nuostolių. kitu atveju manau ir iki pilietinio karo sitaip galetu dabrist, o po jo vel vienokia ar kitokia diktatūra. o gal jūs dar 3 varianta kažkokį matot?