Andrejus Mančiukas. Bandera arba Europa

stepanas bandera - kultas        Viktoro Janukovičiaus inauguracijos dieną Europos parlamentas simboliškai priėmė rezoliuciją dėl padėties Ukrainoje. Deputatai joje griežtai pasisakė prieš Viktoro Juščenkos įsaką, suteikusį Stepanui Banderai Ukrainos didvyrio vardą.

 

        „Giliai apgailestaujame dėl baigiančio savo kadenciją Ukrainos prezidento Viktoro Juščenkos įsako, kuriuo Stepanui Banderai, Ukrainos nacionalistų organizacijos (Організація Українських Націоналістів, OUN), bendradarbiavusios su nacistine Vokietija, lyderiui po mirties suteiktas „Nacionalinio Ukrainos didvyrio” vardas. Tikimės, kad nauja Ukrainos vadovybė peržiūrės tokius sprendimus ir išsaugos savo europietiškų vertybių pasirinkimą”. 

 

O prieš savaitę Lvovo srities tarybos narė, Lvovo aukštosios mokyklos ukrainiečių kalbos katedros docentė, viena iš nacionalistinės „Laisvės” partijos lyderių Irina Farion apsilankė viename vaikų darželyje kartu su žurnalistais ir ėmė mokyti vaikus, kokie turėtų būti jų vardai. Dalindama spalvingą lentelę su „teisingais” ir “neteisingais” vaikų vardais, painiodama rusiškus ir ukrainietiškus žodžius, Irina Farion pasakojo, kad mergaitei vardu Aliona reikia pakuotis lagaminus ir kraustytis į „Maskoviją”, o mergaitei Lizai paaiškino, kad jos vardas kilęs iš veiksmažodžio „laižyti”. (Video galima pažiūrėti straipsnyje „Ukrainos nacionalistų deputatė ragino palikti šalį vaikus rusiškais vardais“.) 

 

Visgi „kalbotyros” specialistė kažkodėl nepranešė, kad huculų dialekto žodis „farion” Grinčenkos žodyne verčiamas kaip „intrigantas” arba „melagis”. O pačios Lvovo nacionalistės vardas, griežtai kalbant, turėtų ukrainietiškai skambėti kaip „Jarina”. Incidentas vaikų darželyje sukėlė skandalą visoje Ukrainoje. Tada ir paaiškėjo, kad Tiagniboko partijos „Laisvė” aktyvistai paskleidė savo šovinistines lenteles visose miesto ikimokyklinėse įstaigose. O kai vieno ukrainietiško darželio direktorė atsisakė jas priimti, miesto tarybos narys Grynda pareikalavo ją atleisti.

 

Tie du įvykiai sukėlė sumaištį tarp daugybės nacionalistiškai nusiteikusių ukrainiečių, kuriems „europietiškas” Ukrainos kursas didele dalimi sutapo su oficialaus Banderos ir Ukrainos nacionalistų organizacijos kulto kūrimu. O skandalingas videofilmas su Farion vaizdžiai parodė, kaip stipriai disonuoja „demokratinės europinės” vertybės ir šiuolaikinio ukrainiečių nacionalizmo praktika. Juk „Laisvės” partija, kuri tikriausiai vėl pateks į Aukščiausiąją Radą, natūraliai laiko save banderininkų politinių tradicijų sekėja – tų, kurie kovojo prieš „maskolius, vokiečius, žydiją ir kitas atmatas”, kaip yra viešai pareiškęs Olegas Tiagnibokas.

 

stepanas bandera

Stepanas Bandera (viduryje)

 

Ukrainietiško kapitalizmo restauracijos ideologai nuo pat pradžių save vadino „nacionaldemokratais”, nors du žodžiai šitame apibrėžime iš principo vienas kitam prieštarauja. Ukrainos demokratų – liberalios ekonomikos ir politinio nacionalizmo šalininkų – niekada neglumino, kad „nacionaldemokratinė” ideologija Europoje asocijuojasi su velionio Jörgo Haiderio Austrijos laisvės partija arba su Vokietijos Nacionaldemokratų partija – legalia Vokietijos neonacistų politine struktūra. Deklaruodami „europietišką pasirinkimą” kaip demokratinių piliečių teisių ir laisvių garantiją, jie tuo pat metu kūrė valstybinio nacionalizmo ideologiją, kurios reikėjo jaunai Ukrainos buržuazijai. Istorinių antikomunistinio judėjimo veikėjų, tarp jų – ir nacių kolaborantų, kanonizacija buvo viena iš to proceso sudėtinių dalių, kaip ir teisės kalbėti rusų kalba suvaržymas. Nacionaldemokratai iš esmės vedė Ukrainą į Europą to paties Banderos vardu, kurį šiandien savo sprendimu pasmerkė Europos parlamentas, iki pat šiol tame procese nematęs nieko neigiamo.

 

Ukrainiečių nacionalistai iš tikro turi pagrindo pykti ant europietiškųjų rėmėjų, pastačiusių juos į nepatogią padėtį. Galų gale, Europos politikai metų metus palankiai žiūrėjo į ukrainiečių valstybinio nacionalizmo kūrimą, pinigais rėmė nacionalpatriotinės pakraipos organizacijas bei fondus, priiminėjo antikomunistines rezoliucijas, kėlusias Ukrainos demokratų ovacijas. Jie aktyviai prisidėjo atvedant į valdžią tą patį Juščenką, kurio įsakas dabar sukėlė „gilų nusivylimą” Europarlamento deputatams. Būtent Europai tam tikra dalimi tenka atsakomybė už dešiniųjų nuotaikų plitimą Ukrainoje, kurioje nesenai nugriaudėjo Rusijos ir Vokietijos nacistinių grupių koncertas. Beje, jau kovo mėnesį Lvove įvyks analogiškas „Europietiško baltojo pasipriešinimo festivalis”, kuriame pasirodys ir rusų nacistinė grupė „Kolovrat”. O ir pačiai ES, kaip teisingai nurodo ukrainiečių patriotai, priklauso tokios šalys kaip Latvija, Estija ir Kroatija, kuriose nacių koloborantų kultą valstybės paslėpė tik formaliai, kad galėtų įstoti į eurostruktūras. Ukrainos nacionalistai, apstulbę nuo rezoliucijos, staiga prisiminė, kas yra europinė demokratija ir kaip ji taikoma Ukrainai – pradedant policiniais ukrainiečių emigrantų darbininkų persekiojimais, baigiant žeminančia Šengeno vizų išdavimo procedūra.

 

Visa tai teisybė, bet šie faktai niekaip nepateisina ukrainiečių nacionalizmo ir jo kanonizuotų didvyrių. Lygiai taip pat, kaip represinė šovinistinė pilsudskininkų režimo politika nepateisina po jos sekusių lenkų „Volynės žudynių”. Nutarimas, pasmerkiantis Ukrainos nacionalistų organizaciją ir Banderą, buvo parengtas konservatyvių lenkų deputatų, nes Lenkijos visuomenė skausmingai suregavo į siekį herojizuoti OUN lyderius, kuriems tenka atsakomybė už masines lenkų žudynes. Čia galime paprieštarauti tik ta prasme, kad žmonės iš Banderos OUN frakcijos kalti ir dėl daugybės etninių ukrainiečių žūties.

 

Banderininkai saudo zydus

Banderininkai dalyvauja žydų naikinimo operacijoje

 

„Buvo nuspręsta likviduoti visus komunistus, asmenis, bendradarbiavusius su vokiečiais, ukrainietiškas politines grupuotes, neigusias vadovaujantį OUN-B vaidmenį, krikščionis pacifistus, kurie nepripažino ginkluotos kovos. Prie nepageidaujamų elementų buvo galima drąsiai priskirti lenkus. Buvo akivaizdu, kad daugiausia, ko iš jų galėjo tikėtis Ukrainos sukilėlių armija (Українська Повстанська Армія, UPA) – tai priešiškas neutralitetas. Todėl buvo nuspresta juos pašalinti, t.y. likviduoti. Žydų žudynių pavyzdys rodė, kad bent jau Volynės ribose toks sprendimas įmanomas. Dar daugiau, Banderos UPA būriuose atsidūrė policininkai, kurie dalyvavo žydų likvidavimo aktuose, tai yra žmonės, kurie turėjo etninių valymų patirtį”, – apie šiuos įvykius išsamiai rašo istorikas Grzegorzas Motyka šiuolaikiniame ir labai patriotiškame Lvovo žurnale „Ї”.

 

Į Europarlamento rezoliuciją Ukrainoje sureaguota itin skausmingai. Ukrainiečių patriotai netgi apkaltino Europos Sąjungą kišimusi į Ukrainos vidaus reikalus. Nors ant Ukrainos URM pastato iki šiol tebekaba didžiulė ES vėliava, vasališkai pakabinta ten Juščenkos nurodymu, plojant jo šalininkams. „Tarp vadovaujančių Europos Sąjungos politikų buvo ir lieka daugybė idėjinių komunizmo sekėjų ir šiuolaikinių jo simpatikų”, – visiškai rimtai pareiškė Ukrainos saugumo tarnybos „istorinio” padalinio vadovas Vladimiras Viatrovičius, kuris taip turbūt demaskavo komunistus Sarkozy, Merkel, Kaczyńskį arba Berlusconį. „Daugumą už šią rezoliuciją balsavusių deputatų sudaro kairiosios Europos partijos, todėl jos kartu su Ukrainos kairiaisiais remia Rusijos poziciją, siekiančią diskredituoti Ukrainos dvasines, kultūrines, istorines ir politines vertybes”, – tvirtina „Laisvės” partijos ideologas Bogdanas Červakas. Tačiau tarp rezoliuciją parėmusių deputatų galime rasti Vokietijos krikščionių demokratų sąjungos ir Didžiosios Britanijos konservatorių atstovų.

 

ES rezoliucija nebuvo inspiruota Rusijos. Europa pati atvirai rodo norą tęsti dalykinius santykius su prezidentu Janukovičiumi, kuris jau spėjo demonstratyviai atmesti Medvedevo pasiūlytą muitų sąjungą su Rusija, Baltarusija bei Kazachstanu ir, aplenkdamas Maskvą, „atsižymėjo” vizitu į Briuselį. Rezoliucija leidžia suprasti, kad Europa iš jo laukia kitokios užsienio politikos, ragina atsisakyti nacionalistinių Juščenkos deklaracijų, kurios nelabai įdomios daugumai europiečių, ir pereiti prie aktyvaus rūpinimosi savo siuzereno – Europos Sąjungos –ekonominiais interesais. ES elitas Ukrainoje mato svarbią dujų transportavimo sistemos grandį, taip pat imperijos pakraštyje įsikūrusią imlią rinką ir didelį darbo jėgos rezervuarą.

 

Janukovičius išgirdo šį signalą – juo labiau, kad formaliai neteisėto Juščenkos įsako panaikinimas jam padės sušvelninti rinkėjų nepasitenkinimą gilėjant krizei. Tačiau esant reikalui, „istorinius” klausimus jis mielai išmainys į Juščenkos frakcijos, kurios balsai jau padėjo jam iš premjero posto pašalinti Timošenko, paramą. Juk Janukovičius jau taip elgėsi, kai užėmė premjero postą. Dar daugiau, demonstruodamas gerus santykius su Kremliumi, Janukovičius kietai gins ukrainiečių oligarchų ekonominius interesus, tuo pačiu siekdamas žemesnių dujų kainų. Šia svarbiausia prasme jis bus anaiptol ne „prorusiškas” prezidentas. Rusų nacionalpatriotai, svajoję apie „integraciją” su Putino RF ir dėl to balsavę už Janukovičių, eilinį kartą rizikuoja likti kvailio vietoje, lygiai taip pat, kaip Timošenko šalininkai, kurie dabar bando suburti nuvytusias „patriotinės opozicijos” gretas.

 

stepanas bandera - paminklas

 

Galima neabejoti, kad profesionalūs humanitarai nacionalistai, padarę karjerą šlovindami Banderą, sklandžiai įsilies į informacines ir valstybines Viktoro Janukovičiaus epochos struktūras. Tačiau Europos Sąjungos rezoliucija suvaidino akmens, ištaškiusio ukrainietiško nacionalizmo balą, vaidmenį. Visuomenei teks įsisamoninti faktą, kad Ukrainoje kanonizuotas Bandera taip pat yra ir pagrindinis gatvės nacistų panteono didvyris. O OUN vadų heroizavimas nėra nei būtina, nei pakankama Ukrainos demokratinio vystymosi sąlyga. Netgi priešingai – Banderos paskelbimas didvyriu gimdo mažai išsilavinusių fanatikų kartą, pasirengusią čia pat „baigti žaidimus” su bet kokia demokratija. Europarlamento rezoliucija aiškiai apibrėžė ukrainiečių liberalų pasirinkimą – Europa arba Bandera? Demokratija arba Farion?

 

www.rabkor.ru vertė E.B.

2010 03 10
Komentarai (31)
vienareiskmiskai
1 Trečiadienis, 10 kovas 2010 07:47
Kostia
Stepanas Bandera kovojo pries blogi - t.y komunizma.Tad zinoma yra Ukrainieciu tautos Didvyris. Jis kovojo pries sistema, ir galu gale atidure faistu koncentracijos stovykloje, kurioje mire jo tevas. Kodel si fakta nutyli anarkyh=je......ziuriu dar is kur vertas- is rabkoro ( musu padleckio lygio laikrastpalaikis )
va mentų šiukšle preabuda
Trečiadienis, 10 kovas 2010 07:56
Labas rytas
i papyle pamazgų... Bandera toks pat "didvyris" kaip i lietuviai žydšaudžiai - tik tiek kad žudė ne tik žydus, bet ir lenkus,rusus, manau ir lietuvius būt žudęs jei tik būt pagavęs, tai ir užkliuvo
musorui kostiai
Trečiadienis, 10 kovas 2010 12:19
vienareikšmiškai
Hitleris irgi kovojo prieš komunizmą.
Bermontas - irgi. Pilsudskis su Želigovskiu - irgi.
kazko is anarchistu puses
2 Trečiadienis, 10 kovas 2010 08:14
Kostia
nei "heroju" nei " antiheroju" nebuvo...a, buvo N. Machno - tas, kuris valstiecius zude, paskui buvo komunistu isromytas ir pabego i Paryziu, nu ir dar sadistas iskrypelis ce gevara, kuri patys kaimieiciai sukapojo macetemis. Neblogi anarkystu " didvyriai" che che.
Kostia buvo
Trečiadienis, 10 kovas 2010 08:19
nu
kuris su armatūra žmones daužė ir šūdą nuolat mala už tai tikisi kad tata pasodins ant tautinio baravyko
ne anarchoidam ne naciam
3 Trečiadienis, 10 kovas 2010 10:11
va taip va
anarchoidai susirupino demokratija(sic!) Ukrainoje, sveikintina sveikintina, tobulejate!
ne demokratijos tai klausimas
Trečiadienis, 10 kovas 2010 10:20
(:))
šiaip nemalonu kaiminystėje turėti fašistinę valstybę, ir fašizmas kelia galvą visoj Europoje, ypač rytų. Padėtis Ukrainoje labai panaši į padėtį Lietuvoj ir pas mus yra garbinami žudikai,nacių kolaborantai... Pravartu pasižiūrėti kokios to pasekmės.
...
4 Trečiadienis, 10 kovas 2010 11:55
Fock
Eilinis daunų pabezdėjimas. "Kas prieš komunizmą tas nacis". Tikiuosi bus proga jus prie sienos pastatyti. Kelkit revoliucija moliai ;)
eilinis homiko fucko pabezdėjimas
Trečiadienis, 10 kovas 2010 12:23
...
Nu, Fuckas tai jau tikrai ne nacis. Kas matė bent vieną nacį, kuris norėtų pastatyti prie sienos kitaip mąstančius?
Tai taip išeina, kad Fuckas - komunistas:)
A
5 Trečiadienis, 10 kovas 2010 12:25
dos
kokio velnio visus partizanus ( Lietuvos atveju) suabsoliutinate iki zydsaudziu? Kalbekime taip,kaip pridera, jei siekiam elementaraus istorinio teisingumo - tarp partizanu buvo zydsaudziu, bet ne visi partizanai buvo naciu koborantai. tarp partizanu buvo nieksu, bet ne visi partizanai buvo nieksai ir pan. Dabar - purvo drabstymas ant visu. Alogiska/Nelogiska, kai del poros anarchistu pamazgos pilamos ant visu anarchistu. ir t.t.
Kur?
Trečiadienis, 10 kovas 2010 12:43
(:)))
na ir kur tu pamatei visus partizanus?
Jei kalbėti apie OUN tai jos karinės formuotės UPA - naikino kitos tautybės žmones. Šiaip tai pats kalbi labai nekonkrečiai ir iš esmės tuo nekonkretumu bandai apdergt tai kas rašoma šiame straipsnyje. Suprantu kos rūpestis taip elgiantis pas kostia, foką... tokių niekšelių nemažai.pats irgi su jais ...?
a
Trečiadienis, 10 kovas 2010 12:57
dos
kas del partizanu, tai nukrypau i offtopic. Turejau mintyje situacija, kai straipsniuose neretai sudaromas ispudis, jog neva visi rezistentai - "banditai", zydsaudziai, naciu koloborantai...Offtopic, tad nebenoriu tersti sios temos sav blevyzgom.
"nekonkretumu bandai apdergt tai kas rašoma šiame straipsnyje."
Ne velnio nebandau apdergti. Tiesa, nekonkreciai, skubedamas, parasiau komentara, del to atsiprasau. Bandera vieni garbina,kiti - keikia. Tai nera vien tik oficialios valstybines ideologijos rezultatas. RAsydamas komentara net neturejau omeny Banderos. Kalbejau apie LT pokario partizanus.
"Suprantu kos rūpestis taip elgiantis pas kostia, foką... tokių niekšelių nemažai.pats irgi su jais ...?"

Labai noreciau,kad manes nepriskirtumet i ju gretais...:)
a
6 Trečiadienis, 10 kovas 2010 12:29
dos
galu gale, kokio velnio dauguma anarchistu taip garbina Che? Kuo jis skirasi nuo banderos? Kiek jis prazude kitaminciu?

As irgi esu uz istorini teisinguma, sieki atskirti pelnus nuo grudu ir t.t., taciau kartais priestaraujame vienas kitam. kam garbinti s la stabus, ikonas, kurios kaip tik kele durtuvus. ypac, kaip minejau, pries kitamincius...
vėl klausimas
Trečiadienis, 10 kovas 2010 12:45
pinčius
Kur ir kada garbinome Che?
a
Trečiadienis, 10 kovas 2010 13:01
dos
NE viename straipsnyje, ypac del Kubos/ Che knygu buvo kalbama apie CHe kaip tikrai, pasipriesinimo neteisybei, piktiems kapitalistams ikona. Konkreciai - nepasakysiu nei autoriu, nei straispniu pavadinimu, laikui atsiradus - gal numesiu linka...
gal tas garbinimas netiksliai pavadintas, persudziau rasydamas. Sakykim,labai graziai atsiliepta apie ji. :) bet jei pasidomesime, suzinosime labai nemaloniu detaliu apie Kubos revoliucijos ikona...
-
Ketvirtadienis, 11 kovas 2010 14:07
Mefisto
Che skiriasi nuo Banderos tuo, kad nežudė žmonių dėl jų kilmės/tautybės ir kovojo ne už vienos tautos interesus, o už viso pasaulio darbininkų (todėl ir keliavo po pasaulį, kurstydamas įvairiose šalyse, netgi Afrikoje, kurioje kovojo visai kitos rasės žmonių gretose).
a
Ketvirtadienis, 11 kovas 2010 14:47
dos
ha, matyt zudyti del kitokiu ideju - darbininku klases - priimtina...Jau nekalbu apie poziuri,kad neva Che buvo gerietis, viska dares vardan darbininkijos....Leninas irgi viska dare del darbininkijos,o kas gavosi? Revoliucija ant durklu nieko gero neatnese.
Pamirsai, gerbiamasis, paminetas, kad pop-stabas Gevara ne karta buvo kaltintas ir iki siol kaltinamas del begales zmoniu mirciu - apkaltintu (neoficialiai) snipais,dezertyrais, informatoriais ir pasiustais myriop..
pamirsai pamineti,kad Che pasveikino sovietu isiverzimai Vengrija, pasmerke vengru "maistingumo dvasia"...
kodel nepaminejai,kad Che steige lagerius, sodino politinius kalinius etc.?

ir nekleiks ereziju,kad tai,ka parasiua - czv paskleisti mitai mums, mirtingiesiems, apmulkinti..
Apie vienus juodai, apie kitus - baltais :)))
"Kas prieš komunizmą, tas demokratas"
7 Trečiadienis, 10 kovas 2010 12:40
savišvietai
OUN Konstitucija

I skyrius, 1 straipsnis
Украiна е суверенною, авторитарною, тоталiтарною, професiйно-становою державою, що носить назву Украiнська Держава.

III skyrius, 4 straipsnis
Голова Держави покликається доживотньо, або до часу, коли він самий виявить бажання уступити зо свойого посту.

IX skyrius, 7 straipsnis
Iснування полiтичних партiй, груп, организацiй та iдеольогiчно вiльних гуртiв - заборонене в Украiнськiй Держави.

Pilnas tekstas:
http://chtyvo.org.ua/authors/Stsiborskyi/Konstytutsiya.txt
Patikslinimas
8 Trečiadienis, 10 kovas 2010 13:20
Žygeivis
"Nutarimas, pasmerkiantis Ukrainos nacionalistų organizaciją ir Banderą, buvo parengtas konservatyvių lenkų deputatų"
-------------------------------

Patikslinu: 9 lenkų deputatai, keli žydai ir italų komunistai bei mūsų "persidažiusi" komunistė Vilija Blinkevičiūtė.

P.S. Lenkija iki šiol neatsiprašė nei Ukrainos, nei Lietuvos už ukrainiečių ir lietuvių etninių žemių užgrobimą bei nutautinimą. Lenkija pamiršo ir spec. operaciją "Vysla", kada šimtai tūkstančių ukrainiečių buvo deportuoti į Prūsiją, kurią Stalinas padovanojo Lenkijai.

1944–1946 m. beveik 488 tūkstančiai ukrainiečių priverstinai (nors visur buvo deklaruotas laisvanoriškumo principas) buvo perkelti į Ukrainos Sovietinę Socialistinę Respubliką – nuo Lvovo iki Donecko. Tačiau po tokio masinio „tautų perkėlimo“ taip vadinamojoje Užkerzonės teritorijoje (Padliesė, Chelmas, Nadsiania, Lemkovščina) dar liko apie 150 tūkstančių ukrainiečių, kurie priešinosi deportacijai, slėpėsi miškuose ir gebėdavo sugrįžti į savo gimtus namus. Tada juos nusprendė perkelti į vakarinius ir šiaurinius regionus, į buvusios Rytų Prūsijos teritoriją, kuri atiteko Lenkijai vokiečiams pralaimėjus Antrajame pasauliniame kare.
...
Trečiadienis, 10 kovas 2010 13:36
+
"1944–1946 m. beveik 488 tūkstančiai ukrainiečių priverstinai buvo perkelti į Ukrainos Sovietinę Socialistinę Respubliką"

Ir dar daugiau lenkų - į Lenkiją. Kam jau dėl to verkt, tai tik ne Žygeiviui, kuris aukština etninius valymus kaip pačią didžiausią tautinę vertybę.
"žinovui"
Trečiadienis, 10 kovas 2010 13:51
Žygeivis
Aiškiai skirk "kas yra kas" - kas autochtonai, o kas grobikai ir kolonistai.

Ne ukrainiečiai, o būtent lenkai užgrobė etnines ukrainiečių teritorijas ir į jas masiškai kėlė savo kolonistus - dar nuo Liublino unijos laikų, o ypač po 1920 m.
...
Trečiadienis, 10 kovas 2010 14:34
+
Niekaip negaliu aiškiai skirti tokių dalykų, nes galutinė tokių dalykų nustatymo instancija, kaip supratau, yra Žygeivis:). Aš gi nesu Žygeivis.
Bet vieną dalyką ir aš galiu pasakyti: jei prioritetą visada privalo turėti turintis pirmumą laike, tuomet tegu ukrainiečiai grąžina rusams jų istorinę sostinę Kijevą kartu su visa buvusios Kijevo Rusios (matote, Rusios, o ne kokios Protoukrijos) teritorija. O kas nepripažįsta šio reikalavimo teisėtumo ir pagrįstumo, tas tegu atsargiau mala liežuviu apie etninių žemių nustatymo formules ir kitus geležinius istorijos dėsnius:)
Operacija "Vysla"
9 Trečiadienis, 10 kovas 2010 13:21
Žygeivis
Operacijos „Vysla“ pradžia

Formali operacijos „Vysla“ pradžia – Lenkijos gynybos ministro pavaduotojo generolo Karolio Sverčevskio (1897 02 22–1947 04 28) nužudymas. Jis buvo dalyvavęs 1917 m. spalio perversme, respublikonų pusėje kovęsis Ispanijoje, dalyvavo formuojant Lenkijos kariuomenę ir užėmė aukštas pareigas. Pagal oficialią versiją generolas K. Sverčevskis 1947 m. balandžio 28 d. inspekcinės kelionės į Beščadą metu pateko į Ukrainos sukilėlių armijos (UPA) pasalą.

Tačiau tyrinėtojai liudija, kad tuometiniai komunistinės Lenkijos valdytojai ir jų globėjai Maskvoje patys susidorojo su populiariu ir mėgiamu generolu K. Sverčevskiu.

Jau kitą dieną įvyko Lenkijos politbiuro pasitarimas, kuriame buvo priimtas sprendimas dėl operacijos „Vysla“ pradžios. Šį itin slaptą nutarimą Gomulka ir Berut pasirašė slapyvardžiais: Veslav ir Tomaš.

Taip buvo siekiama galutinai išspręsti ukrainiečių klausimą „nebus žmonių – nebus problemų!

“Buvo bandoma įrodinėti, kad perkėlus ukrainiečius, susilpnės UPA veikla. Tačiau tuo metu Lenkijos teritorijoje, pagal lenkų žvalgybos duomenis UPA karių buvo apie 1700 ir jie realios grėsmės komunistiniam rėžimui jau nebekėlė.

Gyventojų deportacija

Karinė operacija „Vysla“ prasidėjo 1947 m. balandžio 28 d. ryte, ketvirtą valandą. Miegančius kaimus apsupo kariniai daliniai. Buvo atidžiai stebima, kad niekas nepasitrauktų ar nepasiliktų. Buvo pranešta, kad tokie asmenys bus skelbiami banditais ir jiems bus taikomos ypatingos priemonės. Pasirengti kelionei buvo duota nuo 2 iki 5 valandų, tačiau kai kuriose vietose teliko tik 20 minučių. Trūko transporto, todėl žmonės mažai ką galėjo pasiimti. Likosi jų pastatai, kuriuos buvo statę tėvai ar proseneliai, gyvuliai, sukaupti daiktai...

Operacijoje dalyvavo 5 pėstininkų divizijos, viena vidaus saugumo divizija, visa tų vietovių milicija. Be to, kovinėje parengtyje buvo Sovietų Sąjungos ir Čekoslovakijos pasienio kariai, kad ukrainiečiai negalėtų pabėgti į šias teritorijas. Operacijai „Vysla“ vadovavo generolas Stefan Mossar.

Deportuotus ukrainiečius apgyvendino ne miestuose, o kaimuose ir vienoje vietoje ne daugiau 10 procentų deportuoto kaimo gyventojų. Jiems neleido apsigyventi arčiau 50 km nuo pasienio sausumoje ir 30 km – jūros pasienio bei srities centrų.

Galutinis tokio išblaškymo tikslas – asimiliacija.
Lenkijos komunistinio Osvencimo filialas – Javožnas
10 Trečiadienis, 10 kovas 2010 13:46
Žygeivis
Osvencimo filialas – Javožnas

1947 m. gegužės 6 d. - 1949 m. sausio pabaigoje Javožne veikė koncentracijos stovykla – Osvencimo filialas (po karo vokiečių įkurtame Osvencimo lageryje jau sovietai, o vėliau lenkai, įrengė savo komunistinį konclagerį, kuriame kalino ir žudė komunistiniam režimui neįtikusius asmenis).

Čia vyko deportuotų ukrainiečių taip vadinamas perrūšiavimas - buvo įkalinami tie, kurie buvo laikomi UPA kovotojais ar jų ryšininkais.

Per nepilnus dvejus metus Javožno stovykloje buvo įkalinta apie 4 tūkstančiai ukrainiečių, tarp jų 700 moterų ir vaikų. Čia buvo ir visi Užkerzonės teritorijos ukrainiečiai dvasininkai: 22 graikų apeigų katalikai ir 5 stačiatikiai.

Galutinis operacijos „Vysla“ aukų skaičius – arti 10 tūkstančių ukrainiečių: vyrų, moterų ir vaikų.
įspėjimas Žygeiviui
11 Trečiadienis, 10 kovas 2010 13:50
adminas
Už tautinės nesantaikos kurstymą (pvz., tarp lenkų ir ukrainiečių) Tamstos kometarai bus trinami.
Adminui
Trečiadienis, 10 kovas 2010 13:55
Žygeivis
Oficialių faktų, nors jie kam nors ir labai nepatinka, skelbimas nėra tautinės nesantaikos kurstymas.

Jei faktai neteisingi - prašome juos paneigti.

P.S. Informacija, kurią pateikiau, yra iš "Vorutos"

Šaltinis - Operacijos „Vysla“ 60-metis
http://www.voruta.lt/print.php?id=966
deja, taip
Trečiadienis, 10 kovas 2010 14:05
adminas
Grynu revanšizmu ir tautinės nesantaikos kurstymu laikau tamstos sakinį: "Lenkija iki šiol neatsiprašė nei Ukrainos, nei Lietuvos už ukrainiečių ir lietuvių etninių žemių užgrobimą bei nutautinimą."
Adminui
Trečiadienis, 10 kovas 2010 14:15
Žygeivis
Gal būt jums tai ir nepatinka, bet tai yra nepaneigiamas faktas - Lietuvos Valstybė ir Ukrainos Valstybė jau ne kartą savo įvairių valstybinių institucijų nutarimais bei oficialių asmenų lūpomis pažymėjo, kad Lenkija iki šiol oficialiai neatsiprašė už 1920-1939 m. Lietuvos ir Ukrainos valstybių teritorijų okupaciją bei tuo metu vykdytą lenkinimo politiką okupuotose teritorijose.
pan-nacionalizmas
12 Trečiadienis, 10 kovas 2010 14:08
volynėje
1943 m. vasario 9 d. sovietiniais partizanais apsimetusi žmonių grupė nužudė 173 lenkus Parošlės kaime Sarnų apskrityje. Lenkų istorikų teigimu, žudikai buvo Hrihorijaus Perehyniako vadovaujamas UPA dalinys. Masinis lenkų kaimų puolimas prasidėjo 1943 m. kovo mėn. pabaigoje - balandžio mėn. pradžioje, jau pirmosiomis dienomis nužudant maždaug 7 000 beginklių vyrų, moterų ir vaikų. Naktį iš balandžio 22 į 23 d. Ivano Litvinčiuko (slapyvardis Dubowy) vadovaujamos UPA grupės puolė Janowa Dolina kaimą, jį sudegino iki pamatų ir nužudė 600 žmonių. Žudynių Lipnikų kaime metu buvo išžudyta beveik visa vienintelio lenkų kosmonauto Miroslavo Hermaševskio šeima.
Žygeivis papylė daug mėšlo
13 Trečiadienis, 10 kovas 2010 14:33
evaldas
Klausimas paprastas tie Žygeivio pateikti faktai ir kiršinimas kaip nors susiję su OUN, UPA ar S.Banderos nusikaltimais? -straipsnio tema yra būtent OUN nusikaltimai. jei ne tai yra ne tik kiršinimas bet ir šiukšlinimas.
Tras senas bezdalius neturėdamas argumentų nusprendė apipilti mus šiukšlėmis ir dar kultūringą vaidina. Pas save savo pamazgų duobėj tegul tai ir talpina ir paneigimų prašo.
Žygevi kalbėk į temą arba spausk "delete"
Žygeivis atrado naujus geležinius istorijos dėsnius
14 Trečiadienis, 10 kovas 2010 14:51
+
Žygeivis nekiršina, Žygeivis propaguoja "geležinius žygeivizmo dėsnius". Pavyzdžiui, kad Žygeivio nubrėžtų etninių ukrainiečių žemių ribose ukrainiečių nacionalistai, Žygeivio pripažįstami ukrainiečių nacionalistais, visada yra teisūs. Ir kad Žygeivio nubrėžtų etninių lenkų žemių ribose visada teisūs yra lenkų nacionalistai, Žygeivio pripažįstami lenkų nacionalistais. Ir taip toliau. Ir jeigu jie tose ribose ir tomis sąlygomis ką nors išpjovė, tai ir gerai padarė. "Pjauk pšeką Lvove, pjauk chocholą Lodzėj". Pan-nacionalizmas ir baltos rasės vienybė!
O žmonės... kas tie žmonės prieš amžinąją žygeivizmo tiesą ir galią, niekingos dulkės ir tiek.
Pliusui - patikslinu
15 Trečiadienis, 10 kovas 2010 15:14
Žygeivis
Niekada ir niekur nekalbėjau apie "baltos ar kitos rasės vienybę" ir pan. dalykus.

Apskritai, nepainiok nacionalizmo su rasizmu.

Beje, ir Stepanas Bandera taip pat buvo nacionalistas, o ne rasistas.
žygeiviui
Trečiadienis, 10 kovas 2010 15:47
evaldas
Stepanas Bandera buvo žudikas tuo viskas pasakyta.
Visa kita tai tavo bezdalai.
evaldui
16 Trečiadienis, 10 kovas 2010 17:42
Žygeivis
Kaip suprantu, tu esi absoliutus pacifistas - jei tau deda į dantis, tai tu atsuki užpakalį :)

Tai kodėl tada anarchistą Nestorą Machno ar, pvz., raudonąjį nacionalistą Če Gevarą tu garbini ir jų žudikais nevadini?

Aš jau nekalbu apie tokius monstrus, kaip Leninas, Stalinas, Mao Cze Dunas, Pol Potas, Putinas, ...

Nepastebėjau, kad tu juos kritikuotum už milijonus nužudytų savos šalies žmonių - ne priešų, o būtent savųjų.
Žygeivi, neatsibodo šūdą malt?
Trečiadienis, 10 kovas 2010 20:47
evaldas
Perskaityk tą straipsnį virši ir nerasi ten tavo minimų asmenų.Esi smulkus niekšelis tai nepajėgiantis garbingai diskutuot ir tiek taip ...
beje dar ir verksnys tuoj pradedantis verkt kad jam pasakyt nedavė. O iš tikro tai arba kalbi visiškus niekus ne į temą arba varai nusikalstamą BK prasme propoganda taip kad tau iš tikro riktų neleist kalbėt. O jau meluoji - kas antrą žodį. nesistebiu, kad tavo svetainėj - atmatų duobėj lankytojų trūkumas, tai tu čia sėdi.
Zygeiviui
17 Trečiadienis, 10 kovas 2010 18:18
dos
Gal evaldas nesupyks, manau, jis mane papildys, bet įkišiu savo trigrašį.

"Leninas, Stalinas, Mao Cze Dunas, Pol Potas, Putinas, "
anarchistai senai jau yra pasmerkę juos arba, kaip aš sakau, išmetę į istorijos šiukšlynus.
Jei įdomu, siūlau paskaityti anarchijos svetaine, skyrelyjė "teorija" V. Tupkin straipsnelį apie Kronštatą. ir Trockis išdėtas į šuns dienas...:)

Dėl Che.
Jau buvau komentaruose rašęs dėl to. Man irgi įdomu, kodėl. Tik ką esu anksčiau rašęs ( kad harvbina) pakeisti į žodžių junginį "gražiai atsiliepia" (tikiuosi tiksliau atspindės mano teiginį-klausimą).

Dėl Bandero - jis žudė civilius lenkų kaimiečius.kad ir kokia padėtis - tai nepateisinama. analogiškai ir mūsų kai kurie ( pabrėšiu - KAI KURIE, t.y NE VISI )partizanai, kurie be reikalo yra nužudę nė viena nekaltą žmogų arba dalyvavę, koloboravę prieš antrąją sovietų okupaciją su naciais ir kartu sunaikinę didžiulę, turtingą ( ne materialine prasme) žydų-litvakų bendruomenę.... Tik,aišku, asmeniškai tokių "partizanų" nelaikau partiznais, bet tai mažai ką reiškia
dos-ui
18 Trečiadienis, 10 kovas 2010 22:09
Žygeivis
Siūlau atkreipti dėmesį į tai, ką aš parašiau, minėdamas tokius monstrus, kaip Leninas, Stalinas, Mao Cze Dunas, Pol Potas, Putinas:

"Nepastebėjau, kad tu {-tai yra evaldas - Evaldas Balčiūnas-} juos kritikuotum už milijonus nužudytų savos šalies žmonių - ne priešų, o būtent savųjų."

Jei nori paneigti mano žodžius, tai pateik nors vieną Evaldo Balčiūno straipsnį ar netgi jo komentarą, kuriuose būtų kritikuojami mano išvardinti monstrai už jų vykdytas milijonų žmonių žudynes?
Žygeivi čia propaguoji absurdą.
Ketvirtadienis, 11 kovas 2010 06:53
Na ir kvailys
pradėk kalbėt į temą. ir Evaldas Balčiūnas nėra šio straipsnio tema. Beje apie tą žmogų kalbėdamas esi jau ne kartą apsijuokęs. Nepažįsti tu to žmogaus, tik bandai šnipinėt. Bet prastas esi šnipelis. Net Lietuvos sauguman netikai...
Žygeivis visai išnaglėjo
Ketvirtadienis, 11 kovas 2010 12:51
+
Nepastebėjau, kad Žygeivis kritikuotų tokius veikėjus kaip Franco ir Pinočetas, kurie žudė beveik vien "savos šalies žmones - ne priešus, o būtent savuosius". Kas dėl Stalino, tai "savo šalies žmonių" (gruzinų) jis nužudė visišką mizerį, jei palyginsim su tuo, kiek jis nugalabijo kitataučių (negruzinų). Taip išeitų, Stalinas buvo geras, žygeiviškas žmogus, visai kaip koks Hitleris arba Bandera.
P.S. Putinas sąraše yra, o Lukašenką, Janukovičių ir Grybauskaitę kur padėjai?
demagogas žydeivis
19 Trečiadienis, 10 kovas 2010 23:14
...
"nužudytų savos šalies žmonių - ne priešų, o būtent savųjų"
Žydeivis nori pasakyti, kad visi jo priešai gyvena ne Lietuvoje, bet, pavyzdžiui, Izraelyje? Iš ankstesnių jo kalbų kažkaip to nepastebėjau. Jūs pastebėjot?
kas ką šaudė
20 Trečiadienis, 10 kovas 2010 23:17
Karolina Marksienė
Jei netingėčiau, tai parašyčiau straipsnioką kaip visų anachistų draugas batka Machno žydus šaudė, bet tingiu.
O pliusiuko pareiškimas apie kacapstano teritorines pretenzijas į Kijevą gali būti prilyginta nebent tūlo Lileikos-Citrono klejonėms apie Sarmatiją. Ar tik nebūsite, tovaryščiau pliusai, maskolių kolonistas Šichovcevas, iš nuotraukų sprendžiant, negausioje Lietuvos anarchoidų organizacijoje atliekantis štandartenfiurerio pareigas?
kas ką pagaliavo
Ketvirtadienis, 11 kovas 2010 12:43
+
Ponečka nežino, kad pirmoji Rusijos sostinė buvo Kijevas ir tuo didžiuojasi. Štai ką aš pasakysiu: nereikėjo, ponečka, per istorijos pamokas bėgiot į tualetą tautinių antikacapiškų pagalių ant dančio imt, tai dabar žinotum.
:)
Ketvirtadienis, 11 kovas 2010 18:30
Karolina Marksienė
Jei, pliusiuk, esi ant tiek durnas, kad neskiri Rusios nuo Rusijos, tai tau, dvasinis vargšeli, telieka tik neargumentuotai dergtis. Kažkaip įtarimai kyla, kad tik apsimeti anarchistu, o iš tikrųjų esi tūlo Dugino pasekėjas ir patyliukais svajoji apie didžiąją kacapstano imperiją nuo Nachodkos iki Gibraltaro.
...
Ketvirtadienis, 11 kovas 2010 20:12
+
Je, antikacapiškų pagalių mėgėja, esi ant tiek gudri, kad tapatini Rusią su Protoukrija ir Banderistanu, ir dar turi įžūlumo kištis į svetimus ginčus. "Rusią" nuo "Rusijos" ("Россия") skiria labai nedaug, tereikia pirmąjį žodį ištarti graikiškai. Gal dabar paaiškinsi man, o kovotoja už Protoukrijos imperiją nuo Egipto ir Galilėjos iki Kalifornijos: kaip iš "Rusios" gauti "Ukrainą", ačiū.
Bet tiek to, sakykim, kad net Vilnius, Šiauliai bei Klaipėda buvo įkurti senovės protoukrų. Kaip tai pakeistų faktą, kad Bandera buvo fašistinių galvažudžių vadeiva, siekęs įkurti totalitarinę fiurerinę policinio tipo valstybę, kolaboravęs su Hitleriu, atsakingas už du genocidus (lenkų ir žydų), vieną iš kurių (lenkų) jis organizavo pats, niekieno neverčiamas, vykdęs žiauriausią terorą prieš visus be išimties politinius oponentus (įskaitant net ir kitus ukrainiečių nacionalistus, kurie "išdrįso" remti alternatyvius Banderai vadeivas, pavyzdžiui, tokį Melniką), kad jo kanonizaciją, pagal sociologines apklausas, remia tik vienas ukrainietis iš penkių, ir kad minėtą kanonizaciją visiškai neseniai pasmerkė visai ne Rusijos Dūma, bet "pats" Europos Parlamentas?
P.S. Negaliu apsimetinėti anarchistu, nes dar niekada gyvenime juo nesivadinau:)
..I.
Penktadienis, 12 kovas 2010 10:37
Karolina Marksienė
Priklausomybė reiškias nustatoma pagal tai, kaip koks nors pavadinimas skamba graikiškai. Kodėl ne zulusiškai. Nauja Šichovcevo teorija. Gal tada kacapai galėtų Čiuvašiją ir Tatarstaną Bulgarijai atiduoti, nes ten kažkada buvo Volgos Bulgarija. Apie mažąją Lietuvą net nekalbu. O be to rusiškai į žodį Rus yra kur kas panašesnis žodis Belorus nei rosyja, taip kad batka turi į Kijevą kur kas didesnes teises.
O beje, o ko tu čia smirdi, tokioje "fašystinėje" valstybėje, durnas slavomongolini mišrūne? Čiuožk į savo gimtąjį kacapstaną, kuriame "fašyzmo" nėra. Juk dabar vovačka tiek programų sukūrė kolonistų sugįžimui į kokį Čeliabinską ar Novosibirską, tik nenori jie - drabstosi putomis kaip čia juos "fašystai" skriaudžia, bet atgal negrįžta.
...
Penktadienis, 12 kovas 2010 13:01
+
Ponečka gal silpnaprotė būsi, jei taip supratai pastebėjimą apie graikų kalbą. Aš tik bandžiau kai kurias ypač tamsias banderiškų pagališkų mėgėjas apšviest, iš kur atsirado tas skirtumas tarp "Rus'" ir "Rossija". O ne zulusiškai, matyt, todėl, kad Rusia krikštą priėmė iš graikų (ne zulusų), jų vienuolynus kūrė graikai, teologijos ir kitų viduramžiškų mokslų bei bažnytinių reikalų juos mokė graikai, ir net pats jų bažnyčios galva, iki susikuriant Maskvos patriarchijai, ilgus šimtmečius sėdėjo graikiškam Konstantinopoly ir vis būdavo graikas. Apšviesiu ponečką, kad bažnyčia viduramžiais buvo baisiai svarbus bei visapusiškai įtakingas daiktas, daug įtakingesnis už kokį nors banderą (kaip mūsų Karolina bemyluotų ano pagalį). Būtų rusai priklausę ne graikų, bet zulusų valdomai bažnyčiai, labai gali būt, kad žodis "Rusia" būtų pasikeitęs pagal zulusišką tartį. Tačiau ką mes iš viso to nustatėm? Nustatėm tokį labai svarbų daiktą, kad dabartiniai rusai išlaikė senovės rusų vardo tęstinumą, o ukrainiečiai tokio tęstinumo neišlaikė. Tau jau rimtas pagrindas, pagal Žygeivio teoriją ir terminologiją, laikyti rusus Kijevo autochtonais, o ukrainiečius - kolonistais:). Pavyzdžiui, ką mes laikom Vilniaus autochtonais: tuos, kurie vis dar vadina save lietuviais, kaip ir XIV amžiaus vilniečiai, ar tuos, kurie save vadina kažkokiais XIV amžiuj niekam dar negirdėtais tuteišais?:)
O dėl Banderos mūsų Karolina neturi pasakyti nieko. Viskas suprantama, apie jo antikacapiškai kaklopitekišką pagalį turbūt drovisi viešai pasakoti (o gal bijosi Banderos keršto, jei tas pagalys niekam tikęs), o visos kitos Banderos dalys Karolinos niekad ir nedomino. Viskas čia aišku:)
P.S. Aš irgi, tsakant, niekaip nesuprantu, kodėl šlovingųjų kaklopitekų palikuonė Karoliutė nečiuožia į gimtąjį bunkerį gimtajame Pšekoreze prie Lvovo ir nekovoja ten už didžiąją protobanderų civilizaciją, kuriai dabar grąsina runkelių išrinktas slavomongolinių mišrūnų prezidentas. Ne, tupi čia, kažką bezda apie slavomongolų keliamus pavojus, ir dar turi įžūlumo apsimetinėti patriote. Fockai su sijonu, varyk namo: Juščius ir Bandera tave šaukia!
..I.
Penktadienis, 12 kovas 2010 21:44
Karolina Marksienė
Čia tau, pliusiuk, jau vystosi silpnaprotystė, tik klausimas nuo ko? Ar nuo didelio spermos spaudimo į smegenis, ar nuo būdingo tavo giminei per didelio alkoholio surogatų vartojimo. Jei pirmuoju atveju tau dar galėtų padėti kovos draugas žydrasis "antufašystas" Rudomanskis, tai antruoju atveju jau prasidėjo negrįžtamas procesas. Juk kaip kitaip jei ne klejonėmis galima pavadinti tavo parašytas nesąmones apie graikus ir Rusios krikštą. Kijevo Rusia buvo įkurta apie 880 metus, o jos kristianizacijos procesas prasidėjo tik po šimto metų, tad ne graikai ją įkūrė, o skandinavai, todėl ne iš graikų atėjo Rusios pavadinimas, o atvirkščiai - graikai jį perėmė. Dabartiniai maskoliai jokio vardo tęstinumo neišlaikė. Visos Rusios Caru maskolijos valdovas ėmė vadintis tik XVI a., kai tuo tarpu LDK kunigaikštis Algirdas tai darė dviem šimtais metų anksčiau :). O tęstinumą išlaikė tik gudai, nes žemės aplink Minską visada vadinosi Baltąja Rusia, todėl, pagal tavo logiką, labai teisingai daro gudų nacionalistai maskolius vadindami "čiurkami vyše Smolenska".
Ir nesiųsk manęs į Ukrainą, neturiu aš ko ten veikti. Gyvenu savo protėvių žemėje ir man čia gerai, skirtingai nei tau, primityvus šūdeliautojau. O dėl Banderos aš turiu ką pasakyti - būtent tokių didžiavyrių dėka ukrainiečių tauta nepasidavė nei maskolizacijai, nei polonizacijai, išgyveno karus, priespaudą ir holodomorą bei gali tokiems bekiaušiams nacbolams kaip tu spjauti į snukį ir pasakyti - buvom laisvi ir būsim.
...
21 Šeštadienis, 13 kovas 2010 02:45
+
Autocitata: "Aš tik bandžiau kai kurias ypač tamsias banderiškų pagališkų mėgėjas apšviest, iš kur atsirado tas skirtumas tarp "Rus'" ir "Rossija"".
Prie ko čia "ne iš graikų atėjo Rusios pavadinimas"?! Žinoma, kad ne iš graikų, ar aš sakiau kitaip. Iš graikų atėjo jo dabartinė forma "Rossija". Dar kas neaišku?
Visa ksenofobiška banderos pagalio žynės demagogija nepakeis paprasto fakto, kad senojo Kijevo gyventojai vadino save rusais (ne ukrainiečiais, ne baltarusiais, ne gudais, ne banderomis ir ne karolinais marksieniais), o savo valstybę - Rusia, viena ir vieninga nuo Karpatų iki Volgos ir Ladogos. Kas iš dabartinio Kijevo gyventojų vadina save rusais ir išpažįsta Rusios (arba, minėta graikiška forma, Rusijos) vientisumą nuo Karpatų iki Volgos?:) Bijau, ne tie, kas myli Banderą. Kas tad išlaikė vardo, valstybingumo tradicijos, tautinės savimonės tęstinumą, ir kas, tuo būdu, yra Kijevo autochtonai, o kas - tik grobikai ir kolonistai, su kuriais (kolonistais, tas yr) žinomas patriotas Žygeivis liepia elgtis taip, kaip banderos elgėsi su lenkais?:) Ajajai, kaip negerai, nedemokratiškai išeina:).

"Ir nesiųsk manęs į Ukrainą, neturiu aš ko ten veikti. Gyvenu savo protėvių žemėje ... būtent tokių didžiavyrių dėka ... buvom laisvi ir būsim"
Aš gi sakau, kaklopitekų įžūlumui nėra jokių ribų. Jiems net Lietuva jau tapo "jų protėvių" (turbūt Banderos?!) žeme. Ir po to kažkas dar drįsta mus gąsdinti rusais! Po susidūrimo su kaklopitekais ir jų tautinių pagalių godotojomis visi rusai nublanksta, blya:).

P.S. Metant dabar šalin visus juokus, nes nusibodo:)
Tavo "didžiavyris" yra didžiavyris, daugių daugiausia, dvejuose istoriniuose Vakarų Ukrainos regionuose. Ir ten dar neaišku, kas būtų, jei ne viską užtūpę banderomis išvirtę eks-kapėesesininkai. Likusioje Ukrainoje jis nėra joks didžiavyris; kalbant be užuolankų, daugumai ten jis yra kruvinas banditas, maža to, svetimas ir nesuprantamas. Patys galit įsitikinti, kad dvidešimt metų agresyvios probanderinės propagandos ir begėdiško melo nepajėgė to pakeisti. Tad ir džiaugtis jums nėra kuo. Tik nereikia kaltinti "maskolizacijos" dėl to, kad daugumos ukrainiečių nevilioja perspektyva Banderos pavyzdžiu tapti "antirusais", kaip lietuvių nesuviliotų perspektyva tapti "antilatviais". Kokia maskolizacija buvo kalta dėl Bogdano Chmelnickio, pavyzdžiui?
Tuo labiau jūs nenurodinėsit lietuviams, ką iš kaklopitekinių pagalių mes privalom laikyti didvyriais. Viskas aišku?
..I.
Šeštadienis, 13 kovas 2010 20:59
Karolina Marksienė
Ne, šūdpliusi, tavo didžiakacapiška propaganda nėra teisinga, Kijevo Rusios gybentojai nevadino savęs taip kaip vadina save dabartiniai maskoliai - "russkije". Ir negyveno slavai tuo metu prie Ladogos, o gyveno ugro-finų gentys čiudai ir vepsai, dar žemiau į pietus - kitos jų gentys meriai ir muromiai, pagal tavo logiką - reiktų vovkai pagalvoti apie istorinių ugro-finų žemių grąžinimą :) Ir net slavai ilgą laiką nebuvo vieningi - pvz. Drevlianai yra atsisakę mokėti duoklę, o pirmąjąme Kijevo Rusios gyvavimo šimtmetyje valstybė buvo realiai palaikoma tik atvykusių skandinavų dėka. Taip kad su savo didžiakacapiška demagogija eilinį kartą apsišikąi, putkino pagalio mėgėjau.
...
Šeštadienis, 13 kovas 2010 21:56
+
Deja, ne, Banderos pagalio šūdamergaite, ji pakankamai teisinga:) "Russkiy" - tai sudaiktavardėjęs būdvardis nuo etnonimo "rus", pažodžiui reiškia "rusiškas" ("English", "British" ir "American" irgi yra sudaiktavardėję būdvardžiai, jei ką:)). Slavai tuo metu prie Ladogos jau gyveno, kartu su finougrais, o svarbiausia, kad Ladogos apylinkės jau priklausė Kijevo Rusiai:). Čiudus ir merius paliksim ramybėje, nes jų nebėra.
O kad rusai ne visais klausimais buvo vieningi, ypač kai kalba eidavo apie mokesčių mokėjimą:), tai kas čia tokio, mes tą patį matom visais laikais ir visam pasauly. Baisu pasakyt, bet ir maidauninėj Ukrainoj tą patį matydavom:). Tik skandinavų tenais nepamatėm, vien pensinyką Adamkų ir Banderos antikacapišką pagalį. Nesukūrė pagalys nė Adamkus jokios protoukrų vienybės ir neišgelbėjo nuo Janukovičiaus nė nuo Europos Parlamento rezoliucijos, ajajai, uiveivei. Teks dabar mūsų Karoliutei Pagalienei važiuot į bunkerį Pšekorezų kaime prie Lvovo, savo vyro Banderos Pagalio gelbėt.
..I.
Šeštadienis, 13 kovas 2010 22:23
Karolina Marksienė
Ne, minjetininke vytiokai, neteisinga, nes pats pavadinimas Rus reiškia ne susiskaldžiusius slavus, o juos pavergusius rausvaplaukius skandinavus. Kuriuos, beje, patys slavai valdyti pasikvietė. Tad rusų tuo metu nebuvo, o buvo galybė kreivai į viens kitą žiūrinčių genčių. Tai ir nulėmė tolesnį Rusios susiskaldymą. Dėl ugro-finų palikimo ramybėje, tai tu visus sau nepatogius faktus palieki ramybėje. Vis tau primenu apie Belarusiją kaip Kijevo Rusios tradicijos perėmėją, bet tu vis tai "palieki ramybėje", na bet čia tipiškas kacapų bruožas, visa jų ideologija ruo remiasi.
Į tavo antrą pastraipą nieko negaliu atsakyti, nes ten nesuprantamos klejonės, vėl tikriausiai denatūrato prisigėręs rašei. Ir dar kartą sakau - niekur aš nevyksiu - vyksi tu iš Šeškinės, tik nežinau kur - į Lukiškes didelių berniukų lytiškai tenkinti ir plauti jų kojinių arba į savo istorinę tėvynę.
tu, svarbiausia, neapsikakok iš pagalinių jausmų pertekliaus
22 Sekmadienis, 14 kovas 2010 01:03
+
"Vis tau primenu apie Belarusiją kaip Kijevo Rusios tradicijos perėmėją"
Gerti denatūratą nesveika, ypač moterims. Deja, bet jų Karolinos Pagalienės daug labiau veržiasi būti LDK tradicijos ir jos sostinės Vilniaus perėmėjais:). Netikintys gali patys pasitikrinti baltarusių nacionalistų saituose. Maža to, net mūsų Demokratinėje ir Antikacapinėje spaudoje jau buvo užsiminta apie šį piktinantį baltarusiško Kacapizmo ir Bolševizmo recidyvą. Karoliutė, matyt, tik visai neseniai išlindo iš bunkerio, kad nieko apie tai negirdėjo.

"dar kartą sakau - niekur aš nevyksiu"
Žodžiais, o ne žygiais mes Tėvynę mylim
Ir, ištiktą vargo, nachui siunčiam ją...
Kaip tai modernu, progresyvu, euroatlantiška ir protobanderiška...

"vyksi tu iš Šeškinės"
Tas būtų gana sudėtinga padaryti, kadangi manęs Šeškinėje nėra ir niekados nebuvo.

P.S. Turint teisėtą vyrą Banderos Pagalio asmenyje, labai negražu yra svajoti apie seksą su zekais iš Lukiškių, ir dar viešai dalintis tokiomis svajonėmis su visokiais įtartinais asmenimis. Didelė nuodėmė prieš Pagalį tas yra, pagalvok, ką tau Bandera pasakys.
..I.
23 Sekmadienis, 14 kovas 2010 09:24
Karolina Marksienė
Argumentų nerasta, todėl belieka tik dergtis. Derkis derkis, nes kažkaip įtariu tavo dergimosi Pocevičius neištrins. O apie LDK tradicijos perėmimą, tai čia kaip ir su kacapų atveju - gali teigti apie Kijevo Rusios tradicijų perėmimą, apie Romos imperijos tradicijų perėmimą, toks putino pagalio gerbėjas kaip tu, prisigėręs alkosurogatų gali pradėti klejoti apie tarpgalaktinės imperijos tradicijų perėmimą, bet taip nebus ,nes šliužas skraidyti negali.
protobandera Homeras
Sekmadienis, 14 kovas 2010 11:19
+
"Argumentų nerasta"
Brangioji Pagaliene, jei nori, kad tavo raštuose kas nors rastų argumentų, tau pirmiausia reikia pasirūpinti jų ten pateikti. Anekdotai beigi alkoholiko iš tarpuvartės vertas rėkalojimas "prieš kacapus" atrodo labai banderiškai ir patriotiškai, tačiau argumentų atstoti niekaip negali.

"O apie LDK tradicijos perėmimą, tai čia kaip ir su kacapų atveju"
Koks pagirtinai patriotiškas nepastovumas. Pora komentarų aukščiau baltarusiai dar buvo Kijevo Rusios tradicijų perėmėjai, patriotai, Banderos Pagalio draugai ir šiaip nuostabūs žmonės, o dabar jau virto kacapais, alkosurogatų vartotojais ir šliužais. Kas laukia Banderos Pagalio, jei kacapų gretos gausėja sulig kiekvienu komentaru?

"gali teigti apie Kijevo Rusios tradicijų perėmimą"
Galiu atskleisti "didelę paslaptį": jų tęstinumo ar, jei norite, perėmimo nebando neigti NIEKAS, visiškai niekas, išskyrus kelis giliai nubanderėjusius protoukrų civilizacijos ieškotojus ir mūsų brangiąją Pagalienę. Būna tautinės mažumos, būna seksualinės, bet štai, pasirodo, būna dar ir tokios mažumos - pagalinės, ar kaip jas pavadinsim:)

Bet neverta nusiminti. Geriau, visų kacapų pražūčiai, susipažinkime su tikrąja Banderos Pagalio istorija, kurią nuo mūsų visų mėgino nuslėpti kacapai ir kiti maskolizatoriai: http://www.svobodanews.ru/articleprintview/455090.html
Pliusui
24 Sekmadienis, 14 kovas 2010 22:58
Žygeivis
1. Maskva (istoriškai galindų Mazgava)yra yra Kijevo Rusios kolonija, įkurta vakarų baltų galindų žemėje, padedant tiems patiems finams meriams 11 amžiuje - rusų archeologų kasinėjimai Maskvos Kremliuje bei šalia jo tai jau seniai aiškiai įrodė.

2. Štai tau ištrauka, kad ateityje mane cituotum tiksliai:

Tikrojo tautiškumo (nacionalizmo - pasaulinio daugiatautiškumo išsaugojimo) ideologiniai principai ir politiniai tikslai:

- pasaulis istoriškai yra padalintas į skirtingas tautas, paprastai kalbančias skirtingomis kalbomis,

- kiekviena tauta turi teisę sukurti savo nepriklausomą tautinę valstybę tautos istorinėje-etninėje teritorijoje,

- istorinės-etninės tautų gyvenamos teritorijos ir politinės tautinių valstybių sienos turi sutapti,

- kiekviena tauta turi teisę pati spręsti savo pačios likimą savo įkurtoje valstybėje,

- valstybės esminė paskirtis yra sudaryti sąlygas valstybę sukūrusios tautos kultūriniam ir ekonominiam suklestėjimui šioje valstybėje,

- tauta yra pagrindinis valdžios šaltinis,

- jokia tauta ir jos sukurta valstybė neturi teisės kištis į kitos tautos ir jos sukurtos (ar dar kuriamos) valstybės reikalus,

- svetimų etninių žemių okupacija nėra teisėta ir negali būti įteisinta jokiais tarptautiniais ar kitokiais susitarimais ar sutartimis, nepriklausomai nuo to, kiek laiko okupantas valdo tą žemę,

- pasaulyje dar egzistuojančios imperijos turi būti padalintos į tautines valstybes,

- kitataučiai kolonistai ir imigrantai, nelojalūs ir kenkiantys tautinei valstybei, nepripažįstantys tautos teisės valdyti savo žemę ir savo valstybę, turi būti baudžiami ir iškeldinami į jų etninę teritoriją (valstybę), iš kurios atvyko jie patys ar jų protėviai.

P.S. Atkreipk dėmesį į žodžius: "nelojalūs ir kenkiantys tautinei valstybei, nepripažįstantys tautos teisės valdyti savo žemę ir savo valstybę"...
Pliusui (papildymas dėl "Lietuva - Lietuviams")
25 Sekmadienis, 14 kovas 2010 23:00
Žygeivis
Tautos sąvoka yra subjektyvi ir todėl nėra tiksliai "matematiškai" apibrėžiama taip, kad tas apibrėžimas be išlygų tiktų visiems dabar (ir praeityje) egzistavusiems tautų variantams.

Todėl ir egzistuoja keletas sąvokos "tauta" apibrėžimų.

Visus juos jungia bendra savybė - tauta yra istoriškai susiklosčiusi žmonių bendrija ir kiekvienas tos bendrijos narys visų pirma pats save laiko tos tautos nariu, o kiti tos tautos nariai vienas kitą irgi tokiais pripažįsta, ir aiškiai atskiria save nuo kitų tautų (tai yra nelaiko save kitų tautų nariais).

Lietuvis "siaurąją prasme" yra tas, kas kalba lietuviškai, mąsto lietuviškai ir laiko save lietuviu.

Tačiau remdamiesi daugybės kitų tautų pavyzdžiais (pvz., mums gerai žinomų airių) galime (ir netgi turime) kalbėti ir apie lietuvius "plačiąją prasme", kurie dėl įvairių priežasčių gal būt kol kas nemoka lietuviškai, gal ir jų "genetiniai" tėvai metrikose ir pasuose įrašyti ne lietuviais (arba jau seniai pamiršę savo lietuviškas ar baltiškas šaknis), tačiau jie yra Lietuvos Valstybės ir Lietuvių Tautos patriotai.

Deja, bet žmogaus tautybę nulemia ne genai, o kultūrinė aplinka, kurioje jis išaugo.

Jei būtų priešingai, tai dabar lietuvių būtų ne 3,5 milijono, o kokie 25 milijonai (jei ne daugiau) - dabartiniai baltarusiai, lenkai, ukrainiečiai, rusai, vokiečiai, amerikonai ir kt., kurių protėviai buvo lietuviai.

Todėl, sakydami "Lietuva - Lietuviams", turime turėti omenyje Lietuvius "plačiąją prasme".
ką aš matau
26 Pirmadienis, 15 kovas 2010 00:09
(:)))
žygeivis pasiilgo žmonių ir visą savo svetainės šūdą, oi atsiprašau turinį, nusprendė perkelti čia...
Tik ar mums čia reikia to žygeiviško purvo?
matančiam
27 Pirmadienis, 15 kovas 2010 12:55
Žygeivis
1. Mano svetainėje žmonių ir skaitytojų pakanka, ir reguliariai auga - apačioje yra "skaitliukas", toks pat kaip ir Anarchija.lt - gali patikrinti :)

2. Purvą skleidžia tie, kas bando pateikti mano žodžius, juos grubiai iškraipydamas. Kas tai daro - matyti iš čia aukščiau pateiktų komentarų - pasiskaityk.

3. Ukraina dėka savo geopolitinių interesų yra mūsų natūralus sąjungininkas kovoje su Lietuvos Valstybės ir Lietuvių Tautos imperiniais priešais bei šovinistais - tiek Rusijos imperijoje, tiek Lenkijoje.

P.S. Kai ką paaiškinsiu:

- dėl Ukrainos pavadinimo - jau seniai pasiūliau OUN-UPA bei Juščenkai sugrąžinti istorinį valstybės pavadinimą Rusia (Русь), bet dėl įvairių priežasčių pabijojo - "еще не время".

- o štai kitus pasiūlymus (tame tarpe ir dėl Stepano Banderos atminimo įamžinimo) įgyvendino - bet, deja, irgi tik tada, kai jau buvo aišku, kad rinkimus pralaimėjo.
...
Pirmadienis, 15 kovas 2010 20:21
+
2. Ką tu sakai? Aš tik pademonstravau vieną (iš nesuskaitomos daugybės galimų) konkrečią išvadą iš tavo beprotiškų "teorinių principų".

P.S. a) Oho! Pasirodo, Žygeivis yra Rusijos ideologinis diversantas. Kas būtų galėjęs pagalvoti:).
Pliusui
28 Antradienis, 16 kovas 2010 00:16
Žygeivis
...
Pirmadienis, 15 kovas 2010 20:21
(+)

P.S. a) Oho! Pasirodo, Žygeivis yra Rusijos ideologinis diversantas. Kas būtų galėjęs pagalvoti:).
--------------------------------------------

O tu iki šiol to nežinojai? :)

Aš, beje, taip pat esu ir užkietėjęs sionistas ir pats gryniausias žydas - giminės tiesi linija dar nuo Abraomo laikų; žinoma dirbu Mosadui; o taip pat esu baisus fašistas; žiaurus nacistas (nacikas) bei debilas monarchistas, svajojantis atkurti Lietuvos Imperiją "ot morza do morza".

Tiesa, vos neužmiršau - aš juk ir Wielkopolski lenkų "pšekas". :)

O dabar dar kai kada pamąstau, jog vertėtų priimti islamą ir parsiduoti Iranui arba kokiems Saudo Arabijos islamistams - džihadistams, bet matyt vis tik pasirinksiu Kiniją - vis tiek kinai užvaldys pasaulį :(.

Na lyg ir visos mano didžiosios nuodėmės. Jei dar ką prisiminsiu - būtinai parašysiu.
Каклопитекам слава
29 Ketvirtadienis, 29 Balandis 2010 14:01
Слава протоукрам
Naujausias ukrainiečių istorikų atradimas:

LDK 1991,
2010 04 28 20:10
Nuo 14 amžiaus,Lietuvos ir visų LDK Valstybių Sostinės pavadinimas VILNIUS,yra kilęs iš ukrainietiško žodžio vilno,kuris lietuviškai reiškia Laisvai,todėl Nepriklausomos Lietuvos Sostinė,Vilniaus miestas,gali būti vadinamas ir tikrai lietuviškai,t.y. [ LAISVĖS miestu ].
http://www.delfi.lt/news/daily/world/nuomone-nauja-rusijos-invazija-i-ukraina.d?id=31621793
&com=1#c31631265
Слава Уркаине!
30 Trečiadienis, 26 Gegužė 2010 14:18
Бандера
Слава Уркаине!
В натуре слава!
Trečiadienis, 26 Gegužė 2010 14:40
Шухевич
В натуре слава!
Слава!
31 Trečiadienis, 26 Gegužė 2010 15:05
Ющенко
Слава Организации Угнетенных Натуралами!
Слава Украинской Петушиной Армии!
Все на гей-парад!

Komentuoti

Jūsų vardas:
Pavadinimas:
Komentaras: