Kaubojus Algis Greitai – prieš gatvės menininkus
politika

00zbygnev       Vakar anarchija.lt pasiekė žinia, kad Vilniuje su socialinio tinklo “Facebook” pagalba pradedama raganų medžioklė, nukreipta prieš grafitų menininkus. Šiame tinkle žmonės sukūrė grupę, pavadintą „pagauti Solomoną“. Tai akcija, kurios tikslas – surasti Solomono slapyvardžiu pasivadinusį žmogų, aktyviai paišantį ant Vilniaus ir kitų miestų sienų.

 

       Pagrindinis medžioklis – Tėvynės Sąjungai priklausantis Vilniaus savivaldybės Kultūros, švietimo, sporto ir jaunimo reikalų komiteto narys Algirdas Ramanauskas. Liaudyje jis žinomas kaip “Dviračio šou” pelė Sūrskis, “Radijo šou” lėlė Zbignevas ir grupės “Svastikos sukitės greitai” lyderis Algis Greitai. Jis pirmasis paskelbė premiją – 500 litų – už pagautą paišytoją.

 

       Ramanauskas teigė, kad pagautojo Solomono laukia “pridavimas į policiją su visais įkalčiais. Toliau savivaldybės funkcionierius dievagojasi, kad nebus “jokio linčo teismo, jokios savivalės”. Užuomina į kedofilų siautėjimą Garliavoje? O mes atsimename, kad dar neseniai Algis Greitai stebino konservatyviuosius partijos kolegas savo “drąsa”, protestuodamas prieš Uokos ir Gražulio ekscesus. Dabar vaizdelis pakito: Jaunimo reikalų komitete dirbantis kaubojus klijuoja mieste lapelius, ant kurių dideliu šriftu parašyta: “IEŠKOMAS PAIŠYTOJAS – RADUSIEMS 500.”

 

       Minėtoje “Facebook” grupėje netrūksta necenzūrinių žodžių, kuriais pilstosi akcijos dalyviai. Britišką humorą mėgstantis Ramanauskas jų atžvilgiu atlaidus: “emocingi grupės narių pasisakymai apie Solomono (ar solomonų) snukio (snukių) išdaužymą yra jų asmeninė nuomonė; manau, žmonės tiesiog juokauja“, - teigia jis.

 

       Tačiau pats savivaldybės funkcionierius nestokoja humoro jausmo, prasiveržiančio necenzūriniais epitetais, (ne)tinkančiais municipaliteto atstovui. Kaip teigia šaltiniai, į pasiūlymą priimti Solomoną kaip kovos prieš sistemą apraišką, Algis Greitai atsakė naudodamas tokius žodžius, kaip “debilas” ir pan. Jo nuomone, “visus tokius durnius kaip tu vienija viena – jūs be keiksmų daugiau nieko ir nesuprantat. Todėl, šunie, пошёл нахуй”. Panašu, kad tokiam kalbėtojui galima pasiūlyti tik išsiplauti burną prieš kalbant.

 

       Sunku pasakyti, kas taip suerzino piktąjį Zbignevą. Kaltos turbūt ne viešųjų ryšių akcijos ir ne realus įsiūtis dėl grafitų mieste. Problemos, matyt, slypi pačiame funkcionieriuje, kuris nuolat spinduliuoja beribe arogancija ir demonstruoja neapykantą manantiems kitaip. Tokia neapykanta dažniausiai skiriama kairiesiems, anarchistams, socialiniams aktyvistams, sausio 16-osios riaušių dalyviams visiems, kurie kovoja su valstybės ir kapitalo priespauda ir, nemėgdami valdžios atstovų humoro, ant savo transparantų rašo: “Bubilius kybys!”.

 

       O kaip gi patys grafitai? Viešųjų ryšių specialistas Romas Sakadolskis mano, kad grafitai turėtų turėti savo vietą mieste. „Tie paišymai turėtų būti savo vietoje, dabar tai atrodo neestetiškai. Jų neturėtų būti siaurose Senamiesčio gatvelėse, bet manyčiau, kad skatinti gatvės meną reiktų, tik tam tikrose vietose.” - tvirtina R.Sakadolskis.

 

       O ką mūsų funkcionieriai ir jų užtarėjai galėtų pasakyti apie aukštuminius pastatus, kurie gadina miesto estetinį vaizdą ne mažiau nei grafitai ir, deja, negali būti lengvai ištrinti iš miesto žemėlapio? Kaip elgtis, kai ne gatvės menininkai, o verslo rykliai nelegaliuose sklypuose statosi nelegalius namus, privatizuoja viešasias erdves ir pasisavina mūsų mielai lankomas miesto vietas? Ar palyginus su tokiais kapitalo ir valdžios veiksmais sienų menas neatrodo labai menkas nusikaltimas? Jau nuo septintojo dešimtmečio sienų “tapyba” tapo tarsi intervencija į viešosios erdvės privatizavimo procesus, kovos už visiems priklausantį miestą elementu, grafitai ir tagai kvestionavo šventą nuosavybės mitą. Kiekvienas užpurkštas ženklas tampa konservatyvios, buržuazinės, viską besisavinančios visuomenės, žiūrinčios tik savo siaurų interesų, įžeidimu. Kovodamas prieš grafičių menininkus, mūsų funkcionierius Algis Ramanauskas stengiasi įgyti tokių visuomenės grupių simpatijas. Kartu jis skelbia kovą maištingo jaunimo saviraiškai, stengiasi iš jaunuolių padaryti dresiruojamus cirko žvėris, skautus ar kažką panašaus. Solomono atvejis – tai tik pradžia. Paskui bus kiti grafitų menininkai, benamiai, čigonai ir kitos gyventojų grupės, vakarais negrįžtančios namo žiūrėti televizoriaus. Virš jų visų jau kaba kaubojaus Ramanausko Damoklo kardas.

 

       Beje, prisimindami situacionistus, galime teigti, kad grafitai (žinoma, ne visi) teikia savitumo miestovaizdžiui ir bent akimirką leidžia pajusti estetinį pasitenkinimą, susimąstyti. Štai kad ir toks.

 

       alt

      

       Na, o su Sūrskiu susitapatinusio funkcionieriaus laukia “tagas” Skapo gatvės pradžioje, šalia kito kovotojo ir draudėjo Petro Gražulio atvaizdo.

 

Lrytas.lt, anarchija.lt

2010.09.14.

 

 

Komentarai  

 
0 # ohojuokas Y-m-d H:i
kodėl anarchoidams taip nepatinka, kad Greitai su jais kalbasi proletariška jų pačių kalba?
 
 
0 # solomonfuck you all Y-m-d H:i
ramanausku nusivyliau jau seniai.

legalus graffiti yra:

tas pats, kas universitete išbezdėtos radikalios teorijos
tas pats, kas "black flag" marškinėliai „maximoj“,
tas pats, kas su valdžia dėl demonstracijos besitariantys "radikalai",
tas pats, kas mentus kviečiantys anarchistai,
tas pats, kas skiauterė „labas“ reklamoje,
tas pats, kas šnekantys, bet nieko nedarantys "aktyvistai",
- sąrašas begalinis.

tai yra impotencija.

kapitalas susiurbia į save visus mėginimus jam pasipriešinti, visas potencialiai subversyvias alternatyvas, jas neutralizuoja ir paleidžia atgal į pasaulį kaip savo pačių parodijas, kaip dar vieną spektaklį, kaip eilinį pasilinksminimą "nonkomformisti škam" "coffee inn'o" ir „pravdos“ jaunimėliui, kaip nuraminimą visiems, kas ieško, kaip pabėgti iš šiuolaikiniam pasauliui būdingos socialinių santykių dykumos - „va, imk dažų skardinę ir išreikšk savo nepasitenkinimą supuvusia sistema ant šios puikios, savivaldybės tinkama radikaliam menui patvirtintos sienos (tik šiukštu nemėgink to daryti kur nors kitur - gausi lazdų nuo ana ten stoviniuojančio kiauliasnukio žalia uniforma), o po to grįžk į atgal į darbą“.

tokie besišypsantys, tolerantiški, supratingi, jaunatviški, progresyvūs, „saviakai“ veikėjai yra ne mūsų draugai, o didžiausi priešai.

nusišikt kiekvienam „atstovui“ ant galvos.

http://klinamenai.files.wordpress.com/2010/04/kai-kas-apie-menininkus-skaitymui.pdf
 
 
0 # fvgasdvsdvgdsfcdf Y-m-d H:i
Solomoną gaudyt?!
 
 
0 # salomonaslizh Y-m-d H:i
Cabri laikykis, taigi shitas bichas jau net patarle pagimdes: jeigu apsidairai ir niekur nematai uzhrashyta CABRI (salomon) reishkia tu ne Vilniuj :-)

linksmu atostogu uzhsieny jei ka :-)
 
 
0 # Jeigu taisuper-ego Y-m-d H:i
menas, tai aš Dievas. Nes man asmeniškai prikeverzioti kreivi tekstai jokio estetinio pasigėrėjimo nekelia. Gražu, kai piešiniai, o jei dar su mintimi - išvis super. Nu bet tokios peckalynės, pats pasigaučiau jį ir nutempčiau pas mentus.

P.S. Pats straipsnis išvis beviltiškas ir sau prieštaraujanti s.
 
 
0 # kokia čia bled kova prieš sistemą?simonas Y-m-d H:i
šikimas ant sienų nėra kova prieš sistemą. o kaip dėl "vieno žmogaus laisvė baigiasi ten, kur prasideda kito"? kaip tas faktas, kad eidamas miestu tu net nenorėdamas būsi priverstas žiūrėti į tuos visą miesto estetiką (kiek jos dar likę) išsklaidančius bereikšmius užrašus? kad ištepliojamos eilinių niekuo nekaltų žmonių namų/butų sienos? taikot argumentą ad hominem ir kritikuojat žmogų, o ne jo iniciatyvą. beje, tagų dėliotojus vadinti menininkais yra durna, nes jei tokie ( http://sudukultas.lt/wp-content/uploads/2010/04/IMG_4934.jpg ) "darbai" turi bent minimalią meninę vertę, tai eikit jūs su savo menu nx. reikia kovoti prieš sistemą, o ne prieš aplinką kurioje bled pats ir gyveni. visiškai iracionalus maištas prieš bb žino ką. ir p.s - laikau save anarchistu.
 
 
0 # klklklklklArijas viena rasė šūdų rasė Y-m-d H:i
Ką tie peckiotojai čia verkia? Užteks teršt miestą savo kringeliais, niekam neįdomu į tai ką penkių metų vaikas padaryt gali.
 
 
0 # Sakyciau palaikauVB Y-m-d H:i
Svetimo turto gadinimas be priezasties o vien savo nepilnavertisku mui nuslopinti turi buti BAUDZIAMAS. Suprantu, kuomet darbai yra kreatyvus, suprantu kuomet uzrasai yra protesto forma, suprantu kuomet krastutines priespriesos atveju yra samoningai nuokojamas prieso turtas. Bet kiauliu nesuprasiu nekuomet. Ir jei padarius didele zala teplioriai zinos, kad jiems taikys ne ATPK straipsnius o BK (tycinis dideles vertes turto sugadimimas/sun aikinimas) manau nuo to visiems bus tik geriau. Asmeniskai jei po savo langais aptiksiu toki "proto invalida" su balioneliu tai lai jis meldziasi, nes jei pagausiu tai jis net ateistu budamas melsis.
 
 
0 # ...... Y-m-d H:i
"grafitai ir tagai kvestionavo šventą nuosavybės mitą"
- dar viena karta pavatotas "šustras" žodis beprasmiame sakinyje.

- dauguma sienų kurias apšika "anarchistai" priklauso savivaldybei, o tai reiškia mums visiems, iš mūsų visų kišenės bus nuplautas menu pavadintas tagas (egocentriško pasipūtimo - pažiūrėkit koks aš kietas - apraiška)
- Verslininkai griauna statydami "verslo centrus" miesto centruose savo patogumui (pelnui), bet šitie terliai dar blogiau, lygiai taip pat šikdami griauna aplinką kurioje gyvena.

Eilini kartą "anarchist wannabe" prieštarauja patys sau
 
 
0 # fggf Y-m-d H:i
Man tas solomonas nekliudo gyvent. Dar nemačiau sienos, kuri be to jo sumauto tago atrodytų geriau. Bet jei sutikčiau kada, pasakyčiau: "žmogau, jei jau tapai legenda, gal pagaliau perženk savo egoizmą".
 
 
0 # ei, šikniaigrafitistas Y-m-d H:i
Niekas negina šikniaus Solomono, ginama teisė piešti grafitus.
 
 
+1 # Skirta taškeliams skliausteliuose ir kitiems ....mazylis Y-m-d H:i
Skirta taškeliams skliausteliuose ir kitiems pamišusiems kovotojams už vienspalvęs sienas.

Seniai įtariau kad taškeliams skliaustuose šiek tiek pavažiavęs stogas. Paskutinieji jo komentarai tik patvirtiną šią nuomonę

Susidariau nuomone, kad daugeliui dabartinių žmonių vientisas įdealiai taisyklingas paviršius yra itin didelė vertybė. Pavyzdžiui neseniai žiūrėjau reportažą per TV apie tai, kad naujai suremontuotų butų sąvininkai diskriminuoja nuomininkus su mažais vaikais, nes maži vaikai sugadins (išteplios, subraižys) butų paviršius (sienas, grindis). Taigi išvada tokia - dabartinių butų sienų ir paviršių vientisumas yra svarbiau negu patogus jų gyventojų gyvenimas. Nonsensas argi ne?
Analogiška situacija yra ir antigrafitinkai s jie tiek įsimylėję tuščias sienas neturinčias jokios ypatingos vertės, kad už jų ,,suteršimą'' beje nepadaranti sienom kažkokios fizinės žalos jie linkę keršyti ir netgi fiziškai ,,tepliotojus'' žaloti. Na tiesiog fanatikai, kurių religiją vienspalvės sienos.
 
 
0 # Tie humoristaiViktoras Butas Y-m-d H:i
Nepatinka ir man kaip humoristas tas Algis greitai. Šiaip atsimenu, kai į savo laidą, buvo pasikvietęs patį Murzą. Tai Ramanauskas kažkaip paklausė, ką galvoji apie humoristus. O Murza maždaug atkirto tipo visais laikais, karaliai turėjo juokdarius. Ramanausko net veidas persikreipė. Nuo to jis ir pradėjo varyt prieš nacionalistus. Net sukūrė Murzą šmeižiantį filmuką. Nu, bet dabar kažkuo užkliuvo ir anarchistai
 
 
0 # hmgJustelis Y-m-d H:i
Aš tai palaikau šitą bounty hunt'ą.
Rašinėti ant kiekvieno kampo savo slapyvardį,
tai joks žygdarbis.
ne ką geriau už šunį, kuris žymi savo teritoriją.
"Solomon" - joks menininkas ir joks kairysis.
Tad ir "antisisteminio kovotojo" jame nereikia įžvelgti.
Suskis su daug dažų ir kaip iliustruojančia m grafitti
parašyta - nė velnio neturintis ką pasakyt.
 
 
0 # solomonfuck you all Y-m-d H:i
kaip kažkas jau minėjo, niekas nesako, kad išterlioti visą miestą beprasmiais tag'ais yra zajebys, bet vos tik kam atsitikus bėgt pas mentus ir po to dar vadinti save anarchistu yra 100 kartų šlykščiau. nemažiau šlykštu yra ir girdėti tą pačią geležinę sistemos logiką iš neva radikalų lūpų - neduokdie kur nors išduš koks langas ar atsiras naujas graffiti, privati nuosavybė juk aukščiau visko. apgailėtina. kita vertus, tai puikiai atspindi faktą, kad kairumas ir anarchizmas lietuvoje seniai nudvėsė. liko tik kalbėtojai, rašinėtojai ir alternatyvą žaidžiantys studentėliai.

http://klinamenai.files.wordpress.com/2010/04/kai-kas-apie-menininkus-skaitymui.pdf
 
 
0 # žzmogelis Y-m-d H:i
Koks čia dar menas? Kažkam užėjo didybės manija, tai aprašinėjo visas sienas savo slapyvardžiu, ir tai jau menas? O šiaip Vilnius pasibjaurėtinai išdergtas tokių paišūnų, yra menas kai kažkas nupiešia gražų graffitti, yra protestas kai kas nors nupiešia gražų politinį graffitti, o yra šūdas kai visokie mažvaikiai pasiėmę balionėlius apteršia visas miesto sienas.

Nebent čia kam atsirofavusios smegenys ir kaip meną supranta tik sienų terliojimą, o įvairių architektų statinius menu nebelaiko.
 
 
0 # ados Y-m-d H:i
as kaip trecioskartos vilnietis palaikau sia akcija. nesu nusistates pries grazius piesinius, bet gal skirkime, kur yra gatves menas,o kur - vandalizmas? Niekad nepritardavau, bet sikart pritariu tokiai akcijai. uzteks tu issidirbinejimu ir skambiu fraziu. jei as turiu nama, kurio sienas tausoju, kurias tausoja absoliuti dauguma visuomenes nariu, tai kodel atsiranda vienas neiaskus tipelis/tipele, kuris ispaiso, o man per kisene kainuoja tvarkymas...Ar zinote,kiek savivaldybe milimijonu isleidusi tvarkyti sienas? Miestas - ne getas. Jei negerbi kitu, ir taves negerbs. Juk sitam ir kieciausias anarchistas pritars. Antra, yra istoriniai paminklai, kam dabar tas sienas paiso, gadina? Tie grafiicu paisytojai - ne Tados Blindos, ne kokie sukilliai, ar machno revoliucionieriai....

o jei paisyti sienas yra kairumas, tai matyt mano kairumas tera jo karikatura.
 
 
0 # išgamaComandante Y-m-d H:i
Išgama tas Lėtai.
 
 
0 # GREITAI & Co. KVOČIA SOLOMON'ĄAudrius Y-m-d H:i
http://pics.livejournal.com/str_igorevich/pic/0007bscf
 
 
0 # ei!500 litų nesimėto : Y-m-d H:i
tai kada priduosit tą solomoną? jau nusibosta šitas tuščias erzelis
 
 
0 # samonenesamone Y-m-d H:i
tas kur raso sput tai geriau rasytu slut lol
 
 
0 # xixihahas Y-m-d H:i
"grafitų menininkus"... Čia naujas peckelių pavadinimas?
 
 
0 # pagauti algį greitaiburn-system Y-m-d H:i
rėkiat kiek kainuoja sienų tvarkymas? tai netvarkykit! kas prašo?? niekas manęs neklausia ar man patinka reklamos, kurios man kišamos visur, kur tik einu. skirtumas tik legalumas. o tiems, kurie turi pinigų įstatymai negalioja. kadangi nesu turtingas žmogus, todėl dėjau ant jūsų įstatymų ir taisyklių. miestas niokoja gamtą, o piešėjai niokoja miestą. miestas pats savaime yra destruktyvi jėga. nesvarbu, kiek pagausit piešėjų, kiek darbų uždažysit - graffiti niekada nemirs!
 
 
0 # KomentarasOfiso darbuotojas Y-m-d H:i
Tiems, kurie raso, kad protestas yra grazus, isdailinti ir pan. piesiniai, o ne bet kas:

Sistema siekia standartizuoti, isstumti bet koki spontaniskuma, pasiekti, jog butu tvarkingai be nukrypimu, kone mechaniskai laikomasi taisykliu. Todel bet kokia protesto pries sistema esme yra spontaniskumas. Protestui nera taisykliu. Taip pat ir nera taisykles, koks jis turi buti, kokie turi buti piesiniai. Jeigu protestas butu standartizuotas , tai butu tik sistemos priedelis. Tokie zmones manytu, kad protestuoja, bet is tiesu butu tokie patys standartizuoti visuomenes vienetai.

Protestas turi nepatikti. Kartais net ir kai kuriems anarchistams... Solomon to pasieke.
 
 
0 # Neteisinga nuomoneneteisinga Y-m-d H:i
nuomone-ne pries menininkus, o pries tepliotojus.Nuo kada tag'ai laikomi menu?
per tokius nesveikus "meninius" kencia normalus grafitininkai