Sausio 16-osios protestuotojų veiksmai – politinės valios išraiška (visuomeninių organizacijų pareiškimas)
politika

solidarumas pries prievarta      Š. m. sausio 16-ąją prie Lietuvos Respublikos Seimo rūmų įvyko profesinių sąjungų, politinių organizacijų, atskirų iniciatyvų organizuota protesto akcija. Po to prasidėjo mūsų šalyje precedento neturintys civilių gyventojų susirėmimai su policija ir vidaus reikalų sistemos pajėgomis, per kelias dienas spėję apaugti mitais ir sąmokslo teorijomis.

 

Manome, kad susirėmimus išprovokavo ne priešiškos valstybei jėgos, diriguojamos iš užsienio, kaip mums bando tvirtinti valdantieji ir jų šalininkai, bet drastiška Lietuvos Seimo ir Vyriausybės ekonominė bei socialinė politika. Valdantieji vadovaujasi nuostata, kad už krizės nuostolius turi sumokėti ne tie, kurie ją sukėlė, bet visi Lietuvos gyventojai. „Suveržtų diržų politika“, žaibiškai kylantys mokesčiai, smulkiojo verslo ir kultūros žlugdymas, nedarbo šmėkla, į akis žvelgiantis skurdas, socialinio dialogo nebuvimas, valdžios arogancija ir pinigų švaistymas reprezentaciniams projektams – visa tai ir dar daug kitų priežasčių sukėlė įtampą visuomenėje, tapo viešo nepasitenkinimo priežastimi.

 

Vykusios riaušės atskleidė ir vidaus reikalų sistemos ydas. Manome, kad neramumų buvo galima išvengti, jei policija ir saugumo pajėgos būtų vykdžiusios savo pareigą – siekusios užtikrinti piliečių saugumą, o ne panaudojusios smurtą prieš civilius gyventojus. Nuo policijos naudotų ašarinių dujų ir guminių kulkų nukentėjo ir nekalti žmonės, tarp jų – moterys ir vaikai. Kai kurie žmonės buvo areštuojami be jokios priežasties. Susidarė įspūdis, kad policininkai gynė ne paprastus žmones, o tik elitą.Todėl mes manome, kad policija ir jėgos struktūros privalo atsakyti dėl fizinio smurto naudojimo prieš gyventojus, o kalti pareigūnai turi būti nubausti.

 

Visuomenę po susirėmimų klaidino tiek valdžios ir prievartos struktūrų pareigūnai, tiek dažnus prasimanymus skleidusi oficialioji žiniasklaida, vykdžiusi propagandinį valdžios užsakymą – marginalizuoti susirėmimų dalyvius, parodyti, kad visai visuomenei pražūtingiems valdžios sprendimams gali priešintis tik ta visuomenės dalis, kurią valdžia vadina kriminaliniais elementais, asocialais ar girtuokliais. Gaila, kad valdžios ruporais tapo ir visuomenės nuomonę formuoti siekiantys intelektualai, besiskelbiantys pilietinės visuomenės interesų gynėjais, tačiau išsigąstantys bet kokių visuomenės aktyvumo apraiškų.

 

Esamoje krizinėje situacijoje protestuojančių piliečių elgesį reiktų vertinti kaip būtinąją gintį, ginant savo egzistenciją ir teises į pastogę, maistą bei elementarius žmogiškus poreikius. Sausio 16-osios riaušėmis virtę protesto dalyvių veiksmai buvo nukreipti tik į politines struktūras – Seimą ir jį gynusią policiją, todėl jie turi būti traktuojami kaip politinės, o ne kriminalinės valios išraiška. Už dalyvavimą neramumuose įkalinti jaunuoliai yra ne kriminaliniai, o politiniai kaliniai, kuriuos būtina nedelsiant paleisti į laisvę.

 

Mes remiame ir toliau remsime profsąjungų ir kitų organizacijų pastangas ginti mažąjį žmogų nuo jam pražūtingų valdžios sprendimų. Manome, kad atsakomybė už situaciją tenka valdžiai ir vidaus sistemos pajėgoms. Jei valdžios politika nepatenkintos visuomenės atžvilgiu nesikeis, jei ji bus paremta dar didesniu vidaus tarnybų brutalumu, reikia tikėtis adekvačios visuomenės reakcijos.

 
2009 01 19
 

Antrasis laikinasis meno streiko vykdomasis komitetas (STASAC)

Judėjimas prieš prakaito krautuves

Neformalus jaunimo sambūris „Sotvaras“

Redakcinė anarchija.lt kolegija

Tolerantiško jaunimo asociacija

Vilniaus kairiųjų klubas

 

 indymedia

 

Platinkite šį pareiškimą lietuviškai arba angliškai: www.indymedia.org

 

 

Komentarai  

 
0 # :)bitininkas.blogspot.com Y-m-d H:i
"protestuojanči ų piliečių elgesį reiktų vertinti kaip būtinąją gintį, ginant savo egzistenciją ir teises į pastogę, maistą bei elementarius žmogiškus poreikius."

Ar aš turiu teisę į naują namą, turgaus bobutės parduodamą maistą? Ne, nes tokios teisės pažeistų kitų žmonių teises. Jeigu žmogus turėtų teisę į pastovų aprūpinimą, tai kiti žmonės būtų priversti jam suteikti tokį aprūpinimą.

Toks požiūris visiškai ignoruoja realybę ir išteklių ribotumą. Riboti ištekliai negali būti visų žmonių bendra nuosavybe, tik neriboti ištekliai gali būti laikomi "visų nuosavybe", kitaip tariant - prarasti nuosavybės statusą.

Plačiau:

Kokias teises turi žmonės?
http://giedriusc.blogspot.com/2009/01/kokias-teises-turi-mons.html

Intelektinė nuosavybė ir žmonių teisės
http://giedriusc.blogspot.com/2009/01/intelektin-nuosavyb-ir-moni-teiss.html
 
 
0 # kokias teises jie turi?to bitininkas.blogspot.com Y-m-d H:i
"Jeigu žmogus turėtų teisę į pastovų aprūpinimą, tai kiti žmonės būtų priversti jam suteikti tokį aprūpinimą."

warum pas? KITI zmones globoja benamius gyvunus, pareiga uzjausti artima - labai paplitusi monoteistiniu religiju ispazineju etikoje. graziai apie tai kalba marksistas psichoanalitika s erikas frommas veikale TURETI IR BUTI.
 
 
0 # pasirasau!protestuotojas bacevycia Y-m-d H:i
... po viskuo. ne pridesi, ne atimsi. labai laiku ir vietoj.
 
 
0 # tekstasdopa Y-m-d H:i
labai reikėjo! puiki deklaracija, puikus tekstas.
 
 
0 # :)bitininkas.blogspot.com Y-m-d H:i
"KITI zmones globoja benamius gyvunus, pareiga uzjausti artima - labai paplitusi monoteistiniu religiju ispazineju etikoje."

Tu neįsigilini į tai ką parašiau. Neturėjau omenyje, kad žmonės neturėtų jausti pareigos padėti kažkam. Tiesiog labai konkrečiai paaiškinu kodėl žmogus negali turėti teisės į aprūpinimą (pvz. internetu), nes tai automatiškai pažeistų kitų žmonių nuosavybės teises. Jie būtų priversti suteikti tokią paslaugą.

Paslauga gali būti teikiama savanoriškai (mokamai, nemokamai). Pridėti ginklą žmogui prie galvos ir reikalauti aprūpinimo nes "turi teisę į jį" - amoralu.

Nuosavybės teisių negerbimas prives prie chaoso ir masinių apiplėšimų. Beje, apiplėšimas vyksta pastoviai ir centralizuotai (mokesčių pavidalu). Tai daroma todėl, kad negerbiamos nuosavybės teisės. Jei kitas žmogus mano, kad nuosavybės nėra, tai jis pateisina tavo daikto vagystę, kaip teisėtą veiksmą. Būtent todėl tai yra taip svarbu.
 
 
0 # mulkiamsopapa Y-m-d H:i
jei atsikurtų kaspervizija, šito kairiojo jovalo rašinėtojai galėtų ten dirbti.
 
 
0 # mhto opapa Y-m-d H:i
kaspervizija gali ir neatsikurti, praziopsojo momenta, o stai nevzorovo smekla (pavarde iskauskas) konservatorisko je "tarybineje" propagandoje sklando kaip pasiutusi:
http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/article.php?id=20175415
 
 
0 # tarptautine teisesvarstytojas Y-m-d H:i
ar yra tarptautineje teiseje kazkas panasaus i hagos ir zenevos konvencijas, niurnbergo statuta...ir t. t. kuriais remiantis butu galima traukti baudz. atsakomyben "paprasta" policinikeli uz ivykdytus nusikaltimus pries lietuvos piliecius (saudymas i vaikus ir moteris)?
kas nutuokiate?
 
 
0 # kazka labai primenaane? Y-m-d H:i
http://www.youtube.com/watch?v=QuYeaIybLH0
 
 
0 # **`* Y-m-d H:i
http://www.panele.lt/lt/video-galerija/video_reportazai/riauses_rimsta__skinai_provokuoja/

"Dėmesio prašom atsitraukti, jeigu neatsitrauksite panaudosime jėgą"
 
 
0 # dėl tekstošiaip žmogas Y-m-d H:i
"Manome, kad neramumų buvo galima išvengti, jei policija ir saugumo pajėgos būtų vykdžiusios savo pareigą – siekusios užtikrinti piliečių saugumą, o ne panaudojusios smurtą prieš civilius gyventojus. Nuo policijos naudotų ašarinių dujų ir guminių kulkų nukentėjo ir nekalti žmonės, tarp jų – moterys ir vaikai"
Keli klausimai:
a)O policininkai ką darė Jūsų nuomone? Seimo nariai , kiek aš įsivaizduoju taip pat Lietuvos piliečiai. O ką būtų padarius įsiaudrinus minia, įsiveržus į seimą, ko gero visi puikiai suprantam...
b) Dėl moterų ir vaikų: iš tokių moterų, kurios su vaikais ten buvo iš vis motinystės teises reiktų atimti. Jos ką pro seimą migruodamos protesto metu nesuprato kuo tai baigsis, kad vaikus ten tempė?
Policija, tarp kitko, nėra politinė struktūra, ir jie tik darė savo darbą, ir gan neblogai darė...
O dėl Lietuvos valdžios, mielieji, kokią išsirinkom, tokią turim...
 
 
0 # apie "riaušes"ekpertas Y-m-d H:i
Labai teisingai. Pratrūkęs žmonių pyktis buvo nukreiptas tik prieš Seimą ir protestuotojus ašarinėmis dujomis bei guminėmis kulkomis tramdžiusius pareigūnus. Todėl Vilniaus įvykiai radikaliai skiriasi nuo sausio 13-osios maišto Rygoje. Tai buvo ne riaušės ar pogromas, o pilietinė pasipriešinimo akcija. Laisvę politiniams kaliniams!
 
 
0 # apie bitescarlos Y-m-d H:i
Mūsų valstybė turi ir valdo išteklius, kuria įstatymus ir t.t. todėl privalo aprūpinti žmones būtinais pragyvenimui resursais, o libertaristinės utopijos moralės taikymas dabar yra nesamonė.
 
 
0 # :)bitininkas.blogspot.com Y-m-d H:i
"Mūsų valstybė turi ir valdo išteklius, kuria įstatymus ir t.t. todėl privalo aprūpinti žmones būtinais pragyvenimui resursais"

Valstybė neturi tiek pinigų, kad galėtų visus aprūpinti. Jūsų komunistinei utopijai reikėtų totalinės nacionalizacijo s ir visiško ūkio kolektyvizavimo . To pasekmė būtų stabilus skurdas. Rinka yra produktyviausia ir tik ji gali maksimaliai aprūpinti žmones kokybiškomis ir pigiomis prekėmis. Valstybė niekada nesugebės suplanuoti ūkinės veiklos taip, kad jos efektyvumas bent susilygintų su rinkos ekonomika.

Centrinis planavimas visada sukels prekių deficitą ir pavergs šalies žmones, bei juos nuskurdins.
 
 
0 # lopaiFock Y-m-d H:i
Šešios lochų šaikos bando pasirodyti didelės ir svarbios. Bet nelabai išeina.
 
 
0 # :)carlos Y-m-d H:i
Dėl komunistinės utopijos, tai gal truputi perdėjai, greičiau socialdemokrati nė utopija, o dėl valstybės neturėjimo pinigų, kuo aprūpinti, tai čia kaip pažiūrėjus, čia apskaičiavai ar kaip? Čia konrečiai mūsų valstybė ar bet kokai apskritai ir čia, kaip išviso galima taip teigti netgi ennusprendus kuo aprūpinti?

o rinkos nuostabaus mechanizmo utopija yra absurdas rinka visada orientutoa į kuo didesnį suvartojimą ir tikrai neorientutoa į visuoemenės aprūpinimą kokybiškomis ir pigiomis prekėmis, o kaip tik orientuota į tai kad visuomenė jaustų nuolatinį nepriteklių, gerovių sutapatinimas su prekėmis, nuolat savį slepia nepriteklų. "Jei nieko nėra už augančio išgyvenimo galimybių ribų, jokio ataskaitos taško, kur jis galėtų nusttoti augti, tai yra ne todėl, kad už nepritekliaus ribų jo paties nėra, o todėl, kad jis pats yra nepriteklius, kuris tapo dar didesnis".,
 
 
0 # jodog Y-m-d H:i
http://uk.youtube.com/watch?v=Li5nMsXg1Lk
 
 
0 # Ei Jedinstva!Protestotoras Y-m-d H:i
Jums reikia naujo vado :-P
 
 
0 # :)bitininkas.blogspot.com Y-m-d H:i
"o dėl valstybės neturėjimo pinigų, kuo aprūpinti, tai čia kaip pažiūrėjus, čia apskaičiavai ar kaip?"

Valstybė turi konkretų biudžetą. Jei ji prispausdins pinigų, kurie nesirems jokiomis realiomis prekėmis - tie pinigai nuvertės (prasidės infliacija). Valstybė savo pajamas gauna atimdama pinigus iš žmonių.

"o rinkos nuostabaus mechanizmo utopija yra absurdas rinka visada orientutoa į kuo didesnį suvartojimą"

Rinkoje gali rinktis tarp skirtingų įmonių prekių. Kiekviena įmonė stengiasi, kad nupirktų būtent jos prekę ir gerina jos kokybę, sukuria kažką naujo. Jei nebėra rinkos - nebėra ir tokio milžiniško stimulo sugalvoti kažką naujo, patenkinti vartotojų poreikius. Totalitarinė valstybė negali patenkinti vartotojų, nes neturi jokios konkurencijos:

1. Negali tinkamai nustatyti ar prekė patinka vartotojams, nes gali per prievartą sukišti savo produkciją visiems piliečiams.
2. Dėl to nejaučia jokios atsakomybės, nes neturi galimybių bankrutuoti. Kodėl? Valstybės veikla remiasi monopolistiniu agresijos inicijavimu, ji jėga priverčia "pirkti" tik jos paslaugas ir prekes. Jai nereikia jaudintis, kad vartotojai ims ir nustos jai mokėti, pasirinks kitus tiekėjus.

Būtent todėl nėra jokio geresnio ekonominio modelio. Tik rinka gali būti tokia efektyvi.
 
 
0 # :)carlos Y-m-d H:i
nu ir kame čia logika, jeigu valstybė turi konretų biudžetą, tai jo kažkodėl būtinai turi neužtekti aprūpinti visų minimaliomis pragyvenimo salygomis, ir turi tekti spausdinti pinigus, nematau kažkaip būtino loginio sąryšio.

ir nereikia čia man tų mokyklynių rinkos apibūdinimu, dėl totalitarinės valstybės aš nežinau iš kur tu čia trauki, bet aš nieko
 
 
0 # konkretus kliedesiaibava Y-m-d H:i
stai dar kur:

http://www.delfi.lt/news/ringas/lit/article.php?id=20163606
 
 
0 # :)carlos Y-m-d H:i
f*uck nukripo kazkaip dalį komentaro....

esmė už tolitarizmą aš nesu (nebent bet kokai valstybę laikyt totalitarine)

o ats sugalvojiams kažko milžiniško ir naujo yra tik abrakadabrų, kurias žmonės norėtų suvartoti sugalvojimas, noėtų nes tai per visas kiek įmanoma priemones jam būtų įteigta tas poreikis, jokio į jokį kokybinį progresą rinka neorientuota, jei enreikai kad tu būtum sveikas, jei reikia, akd tu pirktum vaistus ir jaustum viso ko ko didesnį poreikį
 
 
0 # :)bitininkas.blogspot.com Y-m-d H:i
"jeigu valstybė turi konretų biudžetą, tai jo kažkodėl būtinai turi neužtekti aprūpinti visų minimaliomis pragyvenimo salygomis"

Dabartinis biudžetas yra per daug mažas, kad galėtume tiesiog imti ir aprūpinti visus tomis minimaliomis pragyvenimo sąlygomis. Tokiu atveju dalies pinigų netektų gydytojai, gaisrininkai, policininkai... Yra ir kitų valstybės išlaidų, kurių turbūt nenorėtumėt atsisakyti.

"į jokį kokybinį progresą rinka neorientuota"

Jeigu neužtenka teorijos, tai gali pasižiūrėti kokia yra praktika. Palygink sovietų sąjungos sugebėjimą vartotojus aprūpinti prekėmis ir dabartinę rinką. Dabar lentynos yra užkrautos kokybiškiausiom is ir įvairiausiomis prekėmis. Reklamos yra rodomos ne šiaip sau, bet būtent todėl, kad pirktum būtent reklamuojamą prekę. Jeigu verslininkas nepatenkins vartotojų poreikio gauti vis geresnes prekes - jis tiesiog bankrutuos, nes kiti jį aplenks, pasiūlys kažką geresnio.
 
 
0 # :)carlos Y-m-d H:i
ar aš ak ko nesuprantu ar tu? aš gi aiškiai parašiau, kad nesu joks komunistas ir komunizmo praktikos čia netaikau, taikau socialdemokrati jos, mes išviso ne tomis pačiomis savokomis kalbame aš apie tai, kad laisva rinka išsigimsta į vartojiškumą dėl vartotojiškumo (čia labai supaprastintai pasakiau, nes tu mano aš taip suprantu kitų argumentų net neskaitai) ir akd jos esmė yra ne progresas, o kuo didesnis vartojimas ir to pačio avrtojimo poreikio dirbtinis sukėlimas
 
 
0 # :)carlos Y-m-d H:i
o tu man aiškini naivius laisvos rinkso apoligletu teiginius, kurie veiktų, eji ta jūsų laisva rinak būtų tik kažkoks prekių gaminimo mechanizmas nesikėsinantis į visos visuomenės sąmonės formavimą, kaip po tokios kurios vieninintelis tikslas yra kiekybinis, kuo daugiau pagaminimas. "Savarankiškos ekonomikos pergalė tuo apčiu turi tapti ir jos pralaimėjimu. Ją išlaisvinusios jėgos panaikina ekonominę butinybę, kuri buvo nepajudinamas ankstesnių vsiuomenių pagrindas. Kai ji ją pakeičia begalinės ekonominės plėtros butinybe, ji tegali pasitenkinimą pirminėmis paprastai pripažintomis žmogaus reikmėmis pakeisti tariamų reikmių, glūdinčių vienintelėje tariamoje reikmėje išlaikyti jos viešpatavimą, nepertraukiamu gaminimu".
 
 
0 # :)bitininkas.blogspot.com Y-m-d H:i
"laisva rinka išsigimsta į vartojiškumą dėl vartotojiškumo (čia labai supaprastintai pasakiau, nes tu mano aš taip suprantu kitų argumentų net neskaitai)"

Vartojimas dažniausiai skatinamas pačios valstybės. Pvz. busto paskolų lengvatos, visokiausių prekių mokesčių lengvatos. Valstybė tokiu būdu padidina busto (arba bet ko) paklausą ir sukelia infliaciją. Socialdemokrati nio keynesizmo esmė yra pinigų spausdinimas ir paklausos kėlimas (tikintis, kad lygiai taip pat išaugs ir pasiūla). Bet problema yra tame, kad valstybė nesugeba taip paskirstyti pinigų, kad nesukeltų kažkokios srities prekių kainų padidėjimo. Visada remiamos tik tos sritys, kurios tinka valdžiai.

"kurios vieninintelis tikslas yra kiekybinis, kuo daugiau pagaminimas"

Galiu prigaminti daug visiškai prastos kokybės prekių ir jų niekas nepirks, nes jos nebus pakankamai kokybiškos. Konkurentai visada norės pasirodyti geriau, negu aš ir būtent dėl to turėsiu stengtis, kad mano produktai būtų geri.
 
 
0 # :)carlos Y-m-d H:i
ar tamsta rimtai toks naivus, vartotojiskumas skatinamas visos laisvos rinkos apskrita, del antro tai aš rimtai įtariu, kad tu neskaitai, ką aš rašau argumentuoji kaip vaikui, esmė, kad neapsimoka gaminti kokybiškų prekių, nes nieks nepirks naujų, apsimoka dirbtinai reklamos, medios ir kt priemonių pagalbą įteisinti vartotojiška gyvenimą, įprasmintį nuoaltinį nepriteklių su vis naujų blizgučių pirkimu, kruie nieko iš esmės nekeičia kokybiškai, nors ir yra ale "kokybiški" kokybės prasmė buvo prarasta,yra prarandama dabar, kai kapitalizmas įeina/įėjo i fazę, kai svarbu nebe, kiek turi, o kaip atrodai, koks tavo įvaizdis... ach kokia miela vizija visi sau gamina tik tai diferencijuoja, o tu tik renkies iš daugiau ir daugiau, kur gi ne... jų tikslas yra ne tavo poreikio patenkinimas, o to poreikio sukėlimas, pasikartosiu rinkso tikslas nėra kad tu būtum sveikas, jos tikslas yra parduoti daugiau vaistų... taup tv vis kokybiškesni tik per avrtojimo propaganda šis kokybiškesnis pokytis į nieko kokybiškesnio apskritai neišsoivysti tik į daugiau ir tiek...

p.s. šiaip labai įdomi diskusija, sorry jei akrtais neaiškiai reiškiu mintis nesu per geras rašytojas:-)
 
 
0 # :)bitininkas.blogspot.com Y-m-d H:i
"neapsimoka gaminti kokybiškų prekių, nes nieks nepirks naujų"

Taip, taip... Tarkime, paimkime mobiliuosius telefonus. Jie darosi vis geresni ir įgauna vis naujas funkcijas. Šiais metais išleistas mobilusis telefonas po kelių metų kainuos daug mažiau, negu dabar. Rinka veikia ir tai yra akivaizdu.

Kokiu būdu Leninas gelbėjo Rusiją? -įvesdamas rinką (NEP'ą).

Kokiu būdu Kinija tapo ekonomine lydere ir pasiekė tokį gerovės mastą? -įvedant rinkos ekonomikos elementus.

Valstybinis kapitalizmas įteisinamas dėl to, kad tada padidėja žmonių produktyvumas:
http://www.youtube.com/watch?v=P772Eb63qIY&eurl=

Tikra laisvoji rinka neįvedama, nes valdžios remiamos korporacijos prarastų savo privilegijas, valdžia nukentėtų, nes netektų savo statuso ir nusikalstamų pajamų.
 
 
0 # RiaušėsSmila Y-m-d H:i
Kol kas šita valdžia dar nedirbo nei 100 dienų...Keisti tie riaušininkai... su vėlavimo prieskoniu...jo kios logikos ir jokio gaivališkumo... kur jie buvo per rinkimus, į kuriuos susirinko mažiau nei 50proc. tai ir rodo gyventojų pilietiškumą... o čia...degtinės davė ir ėjo langų daužyt...mentalitetas...
tai kam čia vaidinti ir aptarinėti girtų nupirktų žmonių veiksmus lyg tikras riaušes? Prieš ką čia visi vaidiname...?
 
 
0 # Smilaien arche Y-m-d H:i
Taisyklė paprasta: liaudis yra tokia, kokia yra, kitokios neturime ir neturėsime. Todėl mes nevaidiname, o stengiamės tą liaudį apginti nuo valdžios, kuri nori ją kriminalizuoti, marginalizuoti ir nublošti už visuomenės ribų.
 
 
0 # :)bitininkas.blogspot.com Y-m-d H:i
en arche, aš pvz. nenoriu kriminalizuoti liaudies, kuri mėto akmenis į seimą, nes labiau nekenčiu pačios valdžios. Bet... nematau jokio tikslo remti mano nuomone beprasmius ir netgi žalingus reikalavimus, kurie buvo keliami. Todėl į šitą valdžios ir jos reformatorių susipjovimą žiūriu gan skeptiškai... Juk liaudis nesiremianti nuosekliais moraliniais įsitikinimais, gali privesti iki dar baisesnės valdžios. Man to nereikia. Užšoksime nuo vilko ant meškos.
 
 
0 # SmilaiArtis. Y-m-d H:i
Smilai. Kad valdzia pas mus nesikeite galima sakyti subines kitokes o sudas smirdantis tas pats . Ir kazkaip girtu as ten nelabai maciau . Keleta buvo gal . O i rinkimus neejo nes gal mato ka beisrinktu nk nepasikeis?? gal ivare jau aldzia i tokia psihologine busena
 
 
0 # :)bitininkas.blogspot.com Y-m-d H:i
"Kad valdzia pas mus nesikeite galima sakyti subines kitokes o sudas smirdantis tas pats."

Būtent :-) Valdžios keisti dėl šios priežasties ir nereikia. Nereikia išvis jokios valdžios. Aš tiesiog įtariu, kad tokiais neramumais gali pasinaudoti valstybininkai (prie mus pačius), nes tie neramumai neturėjo jokio aiškaus ideologinio turinio.

Tiesiog pasipiktinti valdžia visada galima, bet reikėtų pasiūlyti bent jau kažkokias alternatyvas. Kitokiu atveju tai tas pats daužymasis į sieną. Tu prieš valdžią, bet valdžia tave išdulkina tavo paties metodais. Ateina nauja valdžia, nes šita buvo prasta... Ir taip per amžių amžius. Man nusibodo bėgioti paskui tą skanesnės dešros pažadą... Nebetikiu juo ir visa šita supuvusia prievartos sistema.
 
 
0 # carlos vs bitininkasIlythiiri Y-m-d H:i
carlos, +1.

bitininke, tu klysti, matosi tavo samprotavimuose tendencija kalti apvalius pagalius i kvadratines skyles.
 
 
0 # :)bitininkas.blogspot.com Y-m-d H:i
"matosi tavo samprotavimuose tendencija kalti apvalius pagalius i kvadratines skyles."

Kartais iš tikrųjų beviltiška diskutuoti tokiais klausimais.
 
 
0 # to bitininkas.blog spotdisidentas b. Y-m-d H:i
"nes tie neramumai neturėjo jokio aiškaus ideologinio turinio"

sitas 'press release' (keiskim tema) turi ypac svarbu ideologini, politini, egzistencini, jeigu norit, turini, jo reiksme yra istorine. jeigu laisve (zodzio, spaudos, susirinkimu) uzris... apie kokias alternatyvas, apie kokias teorijas mes kalbam.

"Už dalyvavimą neramumuose įkalinti jaunuoliai yra ne kriminaliniai, o politiniai kaliniai, kuriuos būtina nedelsiant paleisti į laisvę."

uz situos zodzius kazkam bus pastatytas paminklas.
 
 
0 # Likimo nuskriaustiAirDog Y-m-d H:i
Į šį puslapį užsukau vedamas smalsumo. Visgi įdomu kuo kvėpuoja "mama anarchija". Deja teko labai nusivilti, pasirodo portalo autorių įkvepiamas pūvančios anarchijos tvaikas, iškvepiamas, tampa nepakeliamu dvokų. Tokiu dvoku kuriuo atsiduoda ne tik fiziniai, bet ir šie moraliniai lavonai. Fe...
 
 
0 # :)bitininkas.blogspot.com Y-m-d H:i
"jeigu laisve (zodzio, spaudos, susirinkimu) uzris... apie kokias alternatyvas, apie kokias teorijas mes kalbam."

Aš sutinku su jumis. Tikrai nesmerkiu tų įvykių prie seimo, bet ir entuziastingai jų nepalaikau, nes kaip ir minėjau - nėra jokio realiai įvykdomo anarchistinio tikslo, kurį būtų norėta pasiekti per tuos įvykius.
 
 
0 # to bitininkasdisidentas b Y-m-d H:i
"nėra jokio realiai įvykdomo anarchistinio tikslo, kurį būtų norėta pasiekti per tuos įvykius."

as su jumis irgi sutinku, tik atkreipiu demesi i tema.

p.s. negaliu (fiziologiskai) koncentruotis i teorija, kai uz lango zmogedros.
 
 
0 # :)bitininkas.blogspot.com Y-m-d H:i
"p.s. negaliu (fiziologiskai) koncentruotis i teorija, kai uz lango zmogedros."

Suprantu. Mes visi kenčiame prievartos monopolijos sukeliamas kančias.
 
 
0 # carlos vs bitininkas etc.besikartojantis Y-m-d H:i
carlos, nerislu, bet uzciuopi esminius dalykus. jau ne syki esu rases ir prases bitininko neskleisti desiniojo konkinistinio meslo. zmogaus egzistencija susiveda ne tik i gamyba ir vartojima. 'gyvenimas yra kitur' - ir tavo statytas 'laisvojo turgelio' kortu namelis subyra... kaip 'visa aprepianti rinka' gali sureguliuoti musu socialinius santykius? kaip tavo propaguojamas libertarizmas tvarkysis su (iskilsiancia) hierarchijos problema, kuria sukuria prekiniai-pinig iniai santykiai? etc. etc.
draugiskas patarimas - paskaitinek kada simbolistu, dada poezija pries miega. i pasauli pradesi zvelgti kitomis akimis.
 
 
0 # visiemsbriedis Y-m-d H:i
pizonai! ne ta simboli pasirinkot- jums labai tiktu ant menkos meslo kruveles juodas skystai sikantis katinas.
 
 
0 # 2aneVilma-Fiokla Y-m-d H:i
ta "ubit drakona" istrauka youtoobej tai 1988m. statyto rusu filmo. tai cia isjuoktas kas? Anarchizmas? Nu linksmai pasijuokiau:-) Pavieniai individualistai tai taip ir atrodo...
http://www.youtube.com/watch?v=QuYeaIybLH0
siulau visiems paziuret, kaip atrodo pavieniu svaiciotoju "anarchistiskas "elgesys
 
 
0 # cia tau aneklipas uz klipa 9is to pacio filmo nuo fioklos Y-m-d H:i
http://www.youtube.com/watch?v=uCxbWa0_OAY&feature=related
 
 
0 # laisvoji rinkaMaikUniversum Y-m-d H:i
Įdomus dalykas, tik kaip reikės išvengti: (cituoju carlos)

"...įteisinti vartotojiška gyvenimą, įprasmintį nuoaltinį nepriteklių su vis naujų blizgučių pirkimu, kruie nieko iš esmės nekeičia kokybiškai, nors ir yra ale "kokybiški" kokybės prasmė buvo prarasta..."

ką ? Juk "vartotojiškas" gyvenimo būdas niekur nedings. Nors man asmeniškai nuo to nei šilta nei šalta, tačiau pačiai rinkai tai juk turi įtakos, ar ne ? Mat, aš nelabai susipažinęs su teorija, tad gal bitininkas galėtų paaiškint, kaip to išvengti. Konkrečiai, tai pirkimo tam, kad pirkti, prekių brukimo ir t.t, to, kas yra dabar. O gal nieko nereikia vengti ? Ar tai natūralu ? Man įdomi bitininko nuomonė :-)

//

Dėl riaušių, aš palaikau bitinko poziciją šiuo metu. Nes gerai pagalvojus, tokie "balaganai" be realių reikalavimų yra ne į naudą, ir kaip minėjo, galima labai greitai ant meškos užšokt.
 
 
0 # Keista diskusijasomeone Y-m-d H:i
Guys,

nepykit, bet jusu diskusija - labai keista.

Anarchijos tinklapyje propaguojamos socdemu vertybes...
Girtos, nupirktos riauses vadinamos tautos balsu...

Chebra, tai jei keli simtai girtu buduliu, neskirianciu Mazvydo bibliotekos nuo seimo viesbucio, yra tauta, tai - kas tumet nera tauta?

Gal tada ir as, atejes isdauzyti anarchija.lt autoriu langu ir primusti paciu autoriu, pasakysiu - stop, esu tauta, reiskiu savo isitikinimus?

Overall - kur jus buvot, kai vyko durniu balius kirkilo laikais? kai is svedijos skolintais pinigais dirbtinai putem ekonominius burbulus? dabar jie sprogo, suprantama, kad kai ka pritvojo sprogimo banga. Kitiems pasiseke labiau, bet jei viosa salis gyveno ateities saskaita, tai hi! atejo laikas moketi skolas! arba tureti bankrutavusia valstybe ir devalvacija, + nedarba ne keliu, o keliasdesimties procentiniu punktu, plius visiska subine valstybeje.

Pasirasot uz toki varianta? tada eikit ir dar riausiu darykit. Ne? tai mokekit didesnius mokescius.

O i visus anarchistinius ir socdeminius kliedesius turiu dar senoves isminti - pinigai ant medziu neauga, viens, ir skola ne rona, neuzgis - du.
 
 
0 # :)bitininkas.blogspot.com Y-m-d H:i
"jau ne syki esu rases ir prases bitininko neskleisti desiniojo konkinistinio meslo."

Konkinas buvo kairysis. Jo sukurta agorizmo teorija turi klasių kovos sampratą, kontrekonomikos revoliucinę strategiją.

Kairės/dešinės politinis spektras keitėsi istorijos eigoje. Pvz. Pierre-Joseph Proudhon pasisakė prieš kapitalizmą, bet rėmė rinkos santykius tarp kooperatyvų. Jis buvo pirmasis žmogus, save įvardinęs anarchistu. Jo mintys įtakojo: Mikhailą Bakuniną, Déjacque, Édouard Depreux, Karlą Marxą, Peterą Kropotkiną, Georges Sorelą, Benjaminą Tuckerį, Levą Tolstojų, Emmą Goldman...

Mutualist.Org: Free Market Anti-Capitalism
http://www.mutualist.org/

http://en.wikipedia.org/wiki/Pierre-Joseph_Proudhon

Apie libertarizmo padėtį politiniame spektre:

Libertarianism: Left or Right?
http://www.fff.org/freedom/fd0706b.asp

Rothbard's "Left and Right": 40 Years Later
http://www.youtube.com/watch?v=z31FQ1_jjlQ

"zmogaus egzistencija susiveda ne tik i gamyba ir vartojima."

Kiekvienas geras darbas vienas kitam yra mainai. Visa visuomenė taip veikia ir veiks. Klausimas tik ar savanoriškai? Aš pasisakau už savanoriškus mainus.

"kaip 'visa aprepianti rinka' gali sureguliuoti musu socialinius santykius?"

Rinkos proceso pasekmėje susiformuotų ir vis nauji mūsų socialiniai santykiai. Aš manau, kad visuomenei reikalinga stipri moralė, kurios dėka galėtume išvengti konfliktų ir gyventi santarvėje.

Apie mano remiamą teisinę sistemą (kaip moralinį pagrindą) galite pasiskaityti:

Kokias teises turi žmonės?
http://giedriusc.blogspot.com/2009/01/kokias-teises-turi-mons.html

"kaip tavo propaguojamas libertarizmas tvarkysis su (iskilsiancia) hierarchijos problema, kuria sukuria prekiniai-pinig iniai santykiai?"

Žmonės iš prigimties skiriasi sugebėjimais ir negali būti vienodi. Būtent dėl to jokia sistema negali išvengti hierarchijos. Netgi didelė komuna neapsieitų be vadovų. Deja, visiška lygybė yra absoliučiai neįmanoma. Žmonės yra per daug kvaili, kad visi tarpusavyje sugebėtų susitarti. Šita problema auga proporcionaliai žmonių skaičiui apie kurį kalbame ir negali būti išspręsta.


"draugiskas patarimas - paskaitinek kada simbolistu, dada poezija pries miega. i pasauli pradesi zvelgti kitomis akimis."

Kažkaip paskutiniu metu bandoma manipuliuoti mano emocijomis, esu siunčiamas skaityti poezijos... Liūdna žiūrėti į bandymus palaužti mane tokiais juokingais būdais.

"O i visus anarchistinius ir socdeminius kliedesius"

Aš šitoje temoje mačiau tik socialdemokrati ją. Anarchizmą dar galėtume kažkaip pritempti dėl pasipriešinimo valdžiai. Bet tas pasipriešinimas buvo su tikslu išsireikalauti iš valdžios pinigų, arba ją pakeisti. Man tai nėra priimtina.
 
 
0 # Vargdieniai,nus kriaustieji keliantis maistusAlus Y-m-d H:i
Ar jus suprantat ka darot?Riauses ir visa kita sukeliat ir paskui pis... prota kad valdzia kalta ir pns?Savo poelgiais jus galit ivaryt baime paprastiems zmoniems neturintiems nieko bendro su jumis...O paskui aiskinat kad neramumu butu galima isvengti jei milicija butu bandzius apsaugot O ne naudojus smurta...Tai kaip apsaugot jei vyksta riauses?Aaa!!!D arot nesamones is akmenu metosi ir pns...Suknisti anarchistai
 
 
0 # del zodziualdona pupke Y-m-d H:i
"Apie libertarizmo padėtį politiniame spektre..."

"Libertarianism : Left or Right?
http://www.fff.org/freedom/fd0706b.asp"...

painiava del triju raidziu 'i.a.n.' (libertarizmas/ libertarianizma s). imho: pastarasis yra tam tikro (nesiaiskinsim kokio) judejimo pavadinimas. pirmasis - sudaiktavardeje s budvardis, reiskiantis laisvuma (laisvuniskuma, laisvamaniskuma ) apskritai.
kaip ju nepainioti?