piotras kropotkinasPavadindami save anarchistais, mes pareiškiame, kad su kitais elgsimės taip, kaip norėtume, kad jie elgtusi su mumis. Pareiškiame, kad daugiau nebepakęsime nelygybės, kuri leistų kai kuriems iš mūsų pasinaudoti savo jėga, gudrumu bei sumanumu ir tokiu būdu mums pakenktų. Lygybė visur ir visada – tai teisingumo sinonimas. Tai ir yra anarchija. Mes neigiame mėlyną kraują, kuris manosi turįs teisę pasinaudoti kitų prastuoliškumu. Jis mums nereikalingas, ir mes sugebėsime jį sutramdyti.

socialinis tinklas        Žurnale IQ perskaitęs, kad dauguma lietuvių yra nepatenkinti demokratijos veikimu (tai šiaip jau nebuvo itin stebinanti žinia, bet veikiau užsitęsęs, veik nusibodęs, tačiau neabejotinai vertas gilios analizės reiškinys), jaučiu būtinybę pasidalyti savo absoliučiai utopine valstybės kaip socialinio tinklo vizija.

howard zinn interviu        Anarchistų tarpe Howardas Zinnas vertinamas nevienareikšmiškai. Vieni vertina jį kaip charizmatišką anarchistinių ir humanistinių idėjų skleidėją, kiti kaltina jį per menku radikalumu, glaudžiais ryšiais su valdžios struktūromis ir polinkiu į reformizmą. Dar kiti apskritai laiko jį socialistu. Visgi pats Howardas save laikė anarchistu. Šis 2008 metais Liublianos universiteto socialinių mokslų fakulteto profesoriui Zigai Vodovnikui duotas interviu tik patvirtina tai.

daniel everett        Krikščionių misionierius Danielis Everettas – pirmasis lingvistas, išmokęs piraha genties žmonių, gyvenančių Amazonės džiunglėse, kalbą ir į ją išvertęs Naująjį Testamentą. Keletą metų trukęs susitikimas su kita kultūra D. Everettui baigėsi labai neikėtai. Jis prarado savo tikėjimą. Tai ištrauka iš jo knygos „Don't sleep, there are snakes“ (2008) .

gustav landauer revolution        Besilankydamas Švedijoje turėjau progą susitikti su vienu iš pačių produktyviausių anarchistinių tyrėjų, dirbančių šiuo metu. Neseniai įkurtoje „PM Press“ leidykloje Gabrielis Kuhnas šiais metais išleido ne vieną ir ne dvi, o tris knygas, besiskiriančias viena nuo kitos kaip diena nuo nakties.

karikatura jonas velutis 0        Visą savo gyvenimą jaučiausi kitoks nei dauguma vaikinų. Visuomet būdavo bičų, kurie manėsi esą labiau „vyriški” nei aš. Tuomet perskaičiau feministinę knygą, kuri pakeitė mano gyvenimą. Joje buvo rašoma: „Neegzistuoja toks dalykas kaip „tikri vyrai” ir „tikros moterys”. Kultūrinė lytis yra socialinė fikcija.” Nuo tada lioviausi nerimauti, kad neatitnku „tikrojo vyriškumo” standarto. Ir nuo to laiko atradau kitokio pobūdžio asmeninę jėgą.

iww laukine kate        Dirbančiųjų ir darbdavių klasės neturi nieko bendra. Taikos nebus tol, kol milijonams dirbančiųjų į akis žvelgs alkis ir skurdas, o tai, kas geriausia, gyvenime gaus darbdavių klasę sudaranti mažuma. Kova tarp šių dviejų klasių turi vykti tol, kol pasaulio dirbantieji susiorganizuos kaip klasė, perims į savo rankas gamybos priemones, panaikins darbo sistemą ir gyvens harmonijoje su žeme.

totali kontrole        Istorija

 

Foucault disciplinos visuomenes siejo su aštuonioliktuoju ir devynioliktuoju amžiais; apogėjų jos pasiekia dvidešimtojo amžiaus pradžioje. Jų veiklą sudaro didžiausių įkalinimo vietų organizavimas. Individai visuomet juda iš vienos uždaros vietos į kitą, kur galioja vis kiti įstatymai: iš pradžių šeima, paskui mokykla („žinok, tu ne namuose“), tada kareivinės („žinok, tu ne mokykloje“), vėliau gamykla, kartkartėmis ligoninė, galbūt kalėjimas, įkalinimo vietos modelis.

zizekas pirma kaip tragedija        2009 m. spalį kairysis slovėnų filosofas Slavojus Žižekas išleido knygą „Pirma kaip tragedija, paskui kaip farsas“, kurios pavadinimas kilo iš garsiosios K. Marxo formulės „Didieji pasaulio istorijos įvykiai nutinka du kartus: pirmą kartą kaip tragedija, antrą – kaip farsas.” Šioje knygoje S. Žižekas apžvelgia pasaulio įvykius nuo 2001 m. rugsėjo 11-osios iki pastarosios globalios finansų krizės.

monkey_business        Kuomet dėl didėjančios sausros kupranugaris susidūrė su pasikartojančia maisto trūkumo problema, jis ėmė ant nugaros kaupti riebalus ir po daugelio metų užsiaugino kupras. Kai dėl tos pačios priežasties žmogus susidūrė su derliaus nestabilumu neolito laikais, jis ėmė drėkinti pasėlius ir po kiek laiko sukūrė irigacinę civilizaciją.

petras salcius        1834-1844 metais anglų darbininkų dėmesį atitraukia politinis čartistų judėjimas, ir kooperacijos judėjimas dėl organizacinio pobūdžio trūkumų, nors ir su plačiomis programomis, stipriai sumažėja ir beveik išnyksta, kol 1844 metais Ročdeilio Teisingųjų pionierių bendrovės susikūrimas atgaivina anglų vartotojų kooperatyvų darbą naujais pagrindais.

10 dogmu        Kodėl pasaulyje plintanti neteisybė ir nestabilumas nesustiprina socialinio pasipriešinimo, o priešingai – platina dirbančiųjų konformizmą bei paklusnumą? Svarbiausia priežastis ta, kad esama sistema mums primeta daugybę besąlygiškų dogmų, pasmerkiančių mus pasyviam gyvenimui.